dag 346 De goede persoonlijkheid vs de slechte

In deze blog wil ik een dag beschrijven waarbij de ene reactie na de andere reactie plaatsvond omdat ik mezelf geen richting gaf na de eerste gebeurtenis.

Met mijn dochter en kleindochters stond ik te wachten voor de ferryboot nadat we een weekendje weggeweest waren. Er stond een rij mensen te wachten en wij sloten aan. Op een gegeven moment kwam er een stroom mensen op gang die van alle kanten probeerden vooraan te komen en werd er geduwd en getrokken. Mijn ergernis begon te groeien. Toen we uiteindelijk op de boot waren aangekomen namen we plaats aan een tafeltje waar twee banken tegenover elkaar stonden. Mijn dochter nam plaats op de ene bank en ik op de andere waar reeds een dame zat. Ze vroeg me op te staan want ze zei dat de bank bezet was. Omdat je geen plaats kunt reserveren vond ik het een oneerlijk verzoek en de gedachte kwam op dat ze zich ook snel een weg door de mensenmassa had gebaand en nu de plaats voor anderen bezet hield. Ik weigerde op te staan en de dame werd boos en ook ik schoot in een reactie van oneerlijkheid. Mijn dochter schaamde zich en vroeg ergens anders te gaan zitten en ik voldeed aan haar verzoek. Met wat geschuif kon ik bij haar op de bank plaatsnemen.

Later toen we waren aangekomen zouden we nog een hapje eten in de stad. Ik zou trakteren en X die mijn dochter en kinderen ophaalde at mee. Toen we allemaal de kaart hadden bestudeerd kwam de kelner onze bestelling opnemen maar X bleef nog heel lang treuzelen met het maken van zijn keuze, iets wat ik al eerder had gezien bij een vorig samenzijn. De kelner (meisje) bleef eindeloos wachten tot ik zei tegen X dat het allemaal wel erg lang duurde en X hakte de knoop door. Ik vind dit onbeschoft gedrag.
Later na het eten probeerde een van mijn kleindochters ons te manipuleren door te zeggen dat ze bij me wilde slapen (na een heel weekend samenzijn) en zei dat ze bij mensen wilde zijn die Nederlands praten. Ze probeert ons wel vaker uit maar ik negeerde het. Mijn dochter vertaalde dit voor X die een grapje maakteen zei dat je van Nederlanders niets kon verwachten omdat die niets willen geven. Toen werd ik hels en zei tegen X dat ie niet zoiets kon zeggen bij de kinderen. Hij was gepikeerd en zei dat hij zo nooit grapjes kon maken. Ik voelde me gekwetst en weer werd mijn idee van de goede persoon in het gedrang gebracht, ik was immers degene die trakteerde.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan gefrustreerd te zijn toen ik in de rij stond en mensen begonnen van alle kanten voor te dringen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan me te irriteren als ik in Kroatië in een bus of boot stap er vol ongeduld wordt geduwd om als eerste binnen te komen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan boos te worden als de bank waar ik op wil gaan zitten volgens een dame bezet wordt gehouden omdat iedereen vrij is om te gaan zitten waar hij wil.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan in een polariteit te participeren van de goede persoonlijkheid die vindt dat ze het recht heeft op een plaats versus de slechte persoonlijkheid die wordt gezien door de dame.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan in een boze, gefrustreerde bui te blijven hangen nadat het incident heeft plaatsgevonden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mijn dochter te willen pleasen door toch op te staan en een andere plek te zoeken in plaats van te blijven zitten.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als gevolg van het incident op de ferry geïrriteerd te zijn en deze irritatie te laten voortbestaan als X de kelner lang laat wachten in plaats van stabiel uit te leggen dat het volgens mijn opvoeding en normen- en waardensysteem niet kon om een kelner zo lang te laten wachten terwijl het leek alsof we al wisten wat we zouden bestellen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X te manipuleren door hem op zijn plaats te zetten als gevolg van de voortdurende backchat.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan wraak op X te willen nemen dat ik bakzeil had gehaald met de dame op de ferry.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mijzelf als de goede persoonlijkheid te zien omdat ik trakteerde en toen er ten koste van mij en het Nederlandse volk grapjes werden gemaakt over gierigheid in een polariteit terecht te komen van de slechte persoonlijkheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan een zelfdefinitie te hebben van de goede persoonlijkheid om mezelf als goed te zien vanuit mijn eigen waardensysteem zonder te kunnen zien dat de ander zijn eigen waardensysteem heeft dat hiërarchisch van aard is.

Als en wanneer mijn goede persoonlijkheid in twijfel wordt getrokken of onder vuur wordt genomen door wie of wat dan ook dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik door deze situaties in een polariteit participeer.
Ik ga met mezelf de verbintenis aan een rode vlag te plaatsen op het moment dat ik denk dat ik iets goed doe, de goede persoonlijkheid leef, mezelf te vertragen, te ademen en zelfvergeving uit te spreken.

De woorden die ik wil leven zijn: zelfeerlijkheid, kalm, iets niet persoonlijk nemen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 346 De goede persoonlijkheid vs de slechte

  1. jessica van Steijn zegt:

    Wauw…dit neem ik met me mee vandaag!!! Have a Nice Day! Lieve groetjes Jessica

Geef een reactie

