dag 339 Samenwerken als levend woord

loesIk heb bij mezelf vaak irritatie en frustratie gezien als het er op aankomt dat ik het idee heb dat ik niet voldoende geholpen word op het moment dat er allerlei werkzaamheden gedaan moeten worden en ik het niet alleen aan kan. De persoon in kwestie waarvan ik hulp verwacht doet naar mijn mening niets en blijft zitten of maakt zich uit de voeten.
Ik heb mezelf al vaak daarop vergeven en gecorrigeerd maar iedere keer weer steekt het de kop op. Ik kon er maar niet de vinger opleggen.

Totdat ik bedacht een woord te leven wat mij kon ondersteunen in deze kwestie en ik bedacht me dat het woord samenwerken toepasbaar zou zijn.

De hele situatie veranderde, want ik begon met communicatie in plaats van irritatie en frustratie, door simpelweg om assistentie te vragen wanneer dat nodig was. En de persoon was met hart en ziel bereid om me die hulp die te bieden en taken over te nemen. Hij bood zelfs vrijwillig aan om, zonder dat ik het vroeg, taakjes over te nemen.

Dit is een simpel voorbeeld van het leven van woorden, in dit geval ‘samenwerken’.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 339 Samenwerken als levend woord

  1. mijn reis naar leven zegt:

    Zo simpel kan het zijn. Coole blog, dank!

Geef een reactie

