dag 338 Mijn netflix verslaving

tvSinds een paar maanden heb ik Netflix op zijn computer geplaatst, nadat ik jarenlang nauwelijks televisie heb gekeken of films heb gezien, slechts af en toe een film op mijn laptop of een serie op televisie.
Nu is het aanbod zo groot en het is me zo makkelijk gemaakt dat ik dag en nacht films en sieres kan bekijken. Het probleem dat ik heb ontdekt is dat ik niet kan stoppen als ik met een serie ben begonnen, ik kijk er veel te veel en ik kijk veel te lang, het lijkt zelfs of ik een deel van de serie zelf ben geworden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan te denken en te geloven dat ik een Netflix verslaafde ben geworden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan niet te kunnen stoppen als ik eenmaal met een serie ben begonnen maar net zo lang blijf kijken tot hij beëindigd is.

Ik vergeef  mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan het goed te praten voor mezelf om uren naar series te kijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan me te schamen en meschuldig te voelen uren naar series te kijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mijn taken die proces gerelateerd zijn te verzuimen door naar series te kijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan na iedere aflevering een nieuwe te willen zien om zo in vergetelheid te zijn.

Ik realiseer me dat ik mijn proces met een korreltje zout neem en na een gesprek met mijn buddy er achter ben gekomen dat ik uit overtuiging mijn proces ben begonnen en denk dat toch niets wordt met mijn proces omdat ik er niet 100% voor ga en dat dit gedrag zich al mijn hele leven voordoet door op te geven omdat ik denk dat het toch niets wordt. De achterliggende gedachte is dat ik niet goed genoeg ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mijn proces uit overtuiging te zijn begonnen, waarin ik mezelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan het Desteni I Process voor lief te nemen en niet te zien/begrijpen/realiseren dat het voor mijzelf is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan iedere afleiding te gebruiken om niet aan mijn proces te werken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan me niet voor de 100% in te spannen om mijn proces te lopen, omdat ik denk dat ik niet goed genoeg ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan in mijn comfortzone te blijven en alles op de manier te doen zoals ik dat altijd heb gedaan in plaats van nieuwe dingen te leven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan geprogrammeerd te zijn in mijn denkwijze om niet goed genoeg te zijn en af te haken in plaats van mijn comfortzone te verlaten.

Ik vergeef mijzelf dat ik niet heb geaccepteerd en toegestaan mijn weerstanden te zien, te vergeven en er doorheen te gaan om zodoende niet in mijn comfortzones te blijven hangen, in plaats van dit als een uitdaging te zien om mijzelf te ondoen van de programmeringen.

Als en wanneer ik een weerstand zie om mijn proces gerelateerde taken te doen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik in mijn leven al vaak genoeg het bijltje erbij neer heb gegooid, maar dat ik dit nu kan veranderen.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan de verleiding te weerstaan om urenlang naar series te kijken, maar te kijken wat mij tegenhoudt in mijn proces en dit te corrigeren.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan te kijken wanneer ik dit gedaan heb, hoe ik dit anders had kunnen doen en dit toe te passen in nieuwe situaties.

Woorden die ik hierbij ga leven zijn: uit mijn comfortzone stappen, doorzetten,  nieuwe dingen leven, consequent zijn, lief zijn voor mezelf en mezelf te realiseren dat het proces dat ik loop voor mezelf is.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

