dag 337 Projecties en beschuldigingen

o7eplfrrlbs-erik-jan-leusinkDeze blog gaat over een punt dat ik  laatst al eerder heb beschreven en wat ik een poosje heb geleefd, maar wat nu weer is komen opduiken. Ik projecteerde en beschuldigde iemand uit mijn omgeving,  nu anderen dat ook uitspraken bevestigde ik hun gedachten en emoties en begon zelf ook weer met beschuldigingen en projecties naar X.

Het is zelfs zo dat ik alle backchat, beschuldigen en projecties goed praatte naar mezelf en helemaal niet naar mezelf keek en niet dit punt aanpakte in mijzelf om verantwoording te nemen, mijn verantwoordelijkheden niet na te komen zoals het doen van zelfvergeving en/of het schrijven van een blog.

Ik heb al die beschuldigingen op laten stapelen en mezelf niet te ontdaan van deze patronen. Hierbij raakte ik steeds meer in een negatieve flow en keek steeds minder in mezelf.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X te beschuldigen van luiheid en gemakzucht terwijl ik zelf lui en gemakzuchtig leef door mezelf te verdoven met series en films in plaats van mezelf te onderzoeken op backchats, gedachten, emoties en deze te vergeven en te corrigeren.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan niet te zien dat ik mezelf in een soort winterslaap houd door naar films en series te kijken maar te wijzen naar een ander die hetzelfde doet.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan niet te verleiding te kunnen weerstaan om mezelf lekker achter mijn beeldscherm te plaatsen en series te bekijken en mijn verantwoordelijkheden opzij te schuiven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan lui, gemakzuchtig en suf te zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan anderen te bevestigen in hun beschuldigingen en boosheid naar X in plaats van een voorbeeld te zijn en mijzelf te ontdoen van alle negatieve projecties.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan het graag met de anderen eens te zijn en mee te doen aan het beschuldigen, zodat het lijkt alsof ik onschuldig bezig ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan te roddelen over X en dit voor mijzelf goed te praten.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan de negatieve projecties naar X op te laten stapelen en niet te zien wat ik zelf allemaal laat liggen in mijn dagelijks leven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan niet mezelf te pushen om te schrijven maar alles maar op zijn beloop te laten gaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik geaccepteerd en toegestaan verdrietig te zijn dat ik mezelf zo kan laten gaan nu ik terugkijk.

Ik vegreef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan me te schamen dat ik zover gezakt ben om een ander te beschuldigen en niet naar mezelf te kijken.

Ik vergeef mijzelf dat ik niet heb geaccepteerd en toegestaan te zien/begrijpen /reraliseren dat de beschuldigingen naar een ander en de negatieve gedachten een sneeuwbaleffect hebben en mij tot een dieptepunt hebben gebracht,

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan niet te zien/begrijpen/ realiseren en te vergeten wat een opluchting het is om deze zaken op te schrijven maar alle gedachten/emoties te onderdrukken en me zwaar en moe te voelen.

Als en wanneer er gepraat wordt over X dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik in een dergelijk gesprek een positieve bijdrage kan leveren door oplossingen te bedenken en zelfeerlijk te zijn door bij mezelf te rade te gaan.

Ales en wanneer ik gedachten/projecties/ideeën over X heb dan stop ik en adem, ik onderzoek mijzelf en doe zelfvergeving totdat ik dit gestopt heb.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan te stoppen met projecteren en beschuldigen maar bij mezelf te raden te gaan hoe ik dit opunt kan verbeteren en iedere gedachte/beschuldiging/projectie te onderzoeken en hierin zelfverantwoording te nemen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

