dag 328 Life Review: spiegels van mijn eigen gemeenheid/achterbaksheid

full_mirrors-of-my-own-nastiness-life-reviewIk luisterde naar dit geweldige interview op Eqafe https://eqafe.com/p/mirrors-of-my-own-nastiness-life-review en herkende vele aspecten in mijzelf. In dit interview vertelt een persoon over zijn irritaties naar anderen die voortkomen uit zijn eigen onzekerheid en inferioriteit en hoe hij dit in zijn life review ontdekte en corrigeerde. Ik herken vooral de backchat (gedachten) die ik er op na houd naar een bepaald persoon, die ik heb geaccepteerd en toegestaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan de spiegels van mijn eigen gemeenheid/vuilheid niet te herkennen totdat ik dit interview hoorde.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan bij X te denken dat hij zich uitslooft in het doen van karweitjes omdat hij dit aan mij wil tonen en zich op die manier beter wil voordoen dan hij is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mijzelf beter te willen voordoen bij anderen zodat ik hierin respect en aanzien verwerf waarin ik mijzelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan dit niet aan mijzelf te geven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X eigenwijs te vinden omdat als ik tips geef hij direct in de verdediging gaat om zijn daden te vergoeilijken zonder te kunnen luisteren naar de tips die gegeven worden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X kwalijk te nemen niet te willen luisteren naar mijn tips of andere zienswijze die naar mijn mening beter is dan de manier is die hij volgt.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan het moeilijk te vinden gecorrigeerd te worden of een betere manier aan te nemen die mij wordt aangereikt omdat ik me vast wil houden aan mijn eigen manier/denkwijze om zo een gevoel van superioriteit te verkrijgen waarin ik bang ben dat de ander het beter weet dan ik en ik hierin een gevoel van inferioriteit ontleen, waarbij ik participeer in de polariteit van inferieur/superieur.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan bang te zijn dat iemand anders iets beter weet dan ik omdat ik me dan minder voel dan de ander in plaats van te zien, realiseren en te begrijpen dat ik iets kan leren van de ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan een ander belerend toe te spreken in plaats van nederig te helpen een betere oplossing te bedenken of een aanwijzing te geven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X te beschuldigen van inefficiënt en ineffectief zijn in zijn werkwijze waarbij ik vind dat X teveel praat en te weinig doet, waarin ik mijzelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan mezelf kwalijk te nemen mijn tijd niet efficiënt en effectief te gebruiken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan alleen tevreden te zijn met mijzelf als ik volgens mijn maatstaven efficiënt en effectief heb gewerkt, wat voor mij betekent dat ik zoveel mogelijk werk heb verricht in plaats van te genieten van het werk waarin ik mezelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan alleen te kijken naar het resultaat in plaats van hier te zijn als de adem.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan X te beschuldigen van kletspraat naar anderen in plaats van tot de kern te komen, waarin ik mezelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan zelf vaak onnozele praatjes te hebben om op die manier aandacht te krijgen van anderen en om aardig gevonden te willen worden door anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan aardig gevonden te wilen worden in plaats van de aandacht aan mezelf te geven en mezelf te waarderen en lief te hebben.

Als en wanneer ik zie dat ik backchat heb in de vorm van gemene, achterbakse gedachten dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat die gedachten betrekking hebben op punten in mijzelf die ik nog niet gelopen heb en dat dit spiegels zijn die ik in mezelf kan herkennen. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan wanneer de backchat opkomt deze punten in mijzelf te vergeven en te corrigeren.

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

