dag 327 De emotie achter mijn ontstoken kies

kiesIk had een kroon op mijn kies die me al tijden dwars zat, het tandvlees er omheen was continu licht ontstoken en pijnlijk. Volgens de tandarts Weston Price zijn kronen een bron van bacterieën en het schijnt zelfs gevaarlijk te zijn rond te lopen met een dode wortel in je mond. Ik heb daarom besloten die kies te laten trekken.
De tandarts adviseerde mij alvorens een antibioticakuur te nemen hetgeen ik niet heb gedaan, omdat ik dacht dat dit overdreven was. Ik nam aan dat spoelen met soda bicarbone voldoende was om de infectie te stoppen. Na het trekken van de kies bleef ik weken last houden van een pijnlijk ontstoken plek waar de kies heeft gezeten.
Er werd bij gesuggereerd een kinesiologie chat aan te vragen over de oorzaak van de ontsteking en dit heb ik gedaan.
In de chat met Kim Amourette werd mij verteld dat ik aan het projecteren was op L.

De uitleg die ik kreeg op projectie: Projectie is wanneer je iets ziet of denkt te zien in iemand en daar dan op reageert – terwijl wat je ziet in die persoon of waar je de persoon van beschuldigd zegt eigenlijk meer over jezelf, en is dus een ‘projectie’ van een deel van jezelf waar je naar zou moeten kijken en de persoon die ik uittest waar deze projectie in relatie mee zou staan, is L.

Ik neem haar kwalijk dat ze boos wordt als ze gecorrigeerd word dan huilend weg loopt en specifiek wat ik projecteer in haar is een emotioneel geladen vorm van backchat is sarcasme.

“Sarcasme is een bijtende, soms gemene manier van spot. Sarcasme wordt soms gezien als humor, maar door sommige mensen ook als een persoonlijke aanval.”

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan de emotie van sarcasme te projecteren op L als ze in boosheid en gekwetstheid wegloopt.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan stiekum L uit te lachen en haar te veroordelen als ze in boosheid en gekwetstheid wegloopt.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan me te schamen dat ik mijn sarcasme projecteer op L.

Ik vergeef mijzelf niet te hebben geaccepteerd en toegestaan te zien/begrijpen/realiseren dat ik mijn eigen boosheid/gekwetstheid onderdruk als ik me niet begrepen voel of niet het vertrouwen heb van de ander.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan niet naar mezelf te kijken als ik me gekwetst voel en in maar de ander belachelijk te maken in mijn geest.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan sarcasme als backchat te gebruiken in de projectie naar L.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan sarcasme als grappig te beschouwen in plaats van te zien dat sarcasme een bijtende, gemene vorm van spot is, die in mijn familie veel toegepast werd, met name door mijn vader waarin ik dit patroon van hem heb gekopieerd, waarin ik mezelf vergeef te hebben geaccepteerd en toegestaan dit sarcame tot nu niet aangepakt te hebben in de zin van zelfvergeving en zelfcorrectie.

Als en wanneer ik zie dat er een sarcastische vorm van backchat in mij is wat ik projecteer op L (of anderen), dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik nu die backchat direct kan stoppen en zelfvergeving kan toepassen. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan alert te zijn op dit sarcasme en in plaats van dit woord mededogen te leven.

Een woord dat nog uitgetest werd voor mij is ‘getrouw’ – en dit is namelijk iets dat ik aan het leven bent in relatie tot andere mensen in de zin van trouw zijn aan anderen of vertrouwen in anderen, m.a.w. als ik mijn vertrouwen plaats in anderen dan ga ik ook verwachten dat zij trouw zijn aan mij en dat ze mij ondersteunen in al wat ik doe of zeg. Wanneer ze dat dan niet doen, dan voel ik mij gekwetst en ga ik reageren.

Het punt om naar te kijken hier met deze definitie van vertrouwen – is dat als je zoekt naar de ondersteuning van anderen en vooral als je reageert wanneer je ondervindt dat ze je niet ondersteunen in wat jij doet, dan wil dat zeggen dat jij jezelf in feite niet echt vertrouwt in wat je doet en dat je zelf misschien niet helemaal zeker bent van wat je zegt of doet. De oplossing hier is dus om die zelf-zekerheid en zelf-vertrouwen te ontwikkelen zodat jij weet wie je bent in wat je zegt of doet, en die ondersteuning van anderen niet nodig hebt.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan mijn vertrouwen in anderen te stellen in plaats van aan mijzelf.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan trouw te zijn aan anderen of anderen te vertrouwen en te verwachten dat zij mij zullen ondersteunen in al wat ik doe en zeg.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te verwachten dat anderen mij te allen tijde ondersteunen in wat ik doe en zeg en als dit niet gebeurt gekwetst, gepijnigd en boos te zijn.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan te verwachten dat anderen mij te allen tijde ondersteunen in plaats van mijzelf te vertrouwen.

Ik vergeef mijzelf te hebben geaccepteerd en toegestaan mijzelf pas te vertrouwen als dit door anderen wordt bevestigd.

Als en wanneer ik boos, gekwetst, gepijnigd ben door de afkeuring van anderen, of als ik niet het vertrouwen krijg van anderen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik mijn eigen zelf-vertrouwen en zelf-zekerheid kan ontwikkelen door hier aanwezig te zijn en bij kritiek te kijken of er iets werkelijk schort aan mijn beweegredenen zodat ik dit kan corrigeren of dat ik het zie als een persoonlijke aanval. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan    mijn sarcasme en vertrouwen onder de loupe te nemen en direct zelfvergeving toe te passen en het woord mededogen te leven.

 

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 327 De emotie achter mijn ontstoken kies

  1. mijn reis naar leven zegt:

    Mooi, dank voor het delen!

Geef een reactie

