dag 326 Reacties op spirituele ideeën

dip_lite_wood_plankIk kreeg een koekje van eigen deeg in een gesprek met iemand die erg spiritueel is en mij probeerde te overtuigen van de weg die hij had ingeslagen. Ik herkende hierin veel punten en reageerde sterk hierop omdat ik nog geen zelfverantwoording heb genomen. Ik dacht namelijk een hele tijd ook dat dit de weg was die ik moest volgen totdat ik Desteni vond. Ik werd hier emotioneel van in de zin dat ik er hartkloppingen van kreeg en een benauwd gevoel omdat ik mijn gelijk wilden halen en de ander van zijn ongelijk wilde overtuigen.

Waarop ik reageerde is te denken/geloven

  • dat ik niets kan doen aan de ellende in de wereld, behalve een goed persoon te zijn voor mijn eigen omgeving
  • dat alles een reden heeft en dat ik daar niets aan kan doen
  • in karma en daarom niets aan de wereldproblemen te hoeven doen
  • dat alleen meditatie de wereld kan redden
  • ik ‘het’ gevonden heb en niet verder hoef te zoeken
  • dat ik beter niet aan de wereldproblemen zoals honger, ziekte, oorlog, trafficking, mishandeling kan denken want dan kan ik niet de persoon zijn die ik wil zijn, nl positief
  • een leider te volgen die de waarheid kent
  • dat aan mezelf werken betekent: mediteren en positief zijn
  • dat ik anderen hiervan wil overtuigen ook deze weg in te slaan
  • dat ik mijn derde oog kan ontwikkelden en zo meer zicht krijg op mezelf/de wereld

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik een goed, spiritueel mens ben die denkt dat ze op de goede manier leeft door positieve gedachten te hebben en goed te zijn voor de mensen in mijn naaste omgeving.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken/geloven dat het voldoende is om positieve gedachten te hebben, anderen te helpen en vriendelijk te zijn in plaats te te zien/begrijpen/realiseren dat positief en negatief twee aspecten zijn van een polariteit positief / negatief waarin ik mijn negativiteit verberg en onderdruk totdat de negativiteit zich zo heeft opgestapeld en dit met een explosie tot uiting komt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken/geloven dat alles een reden heeft en dat ik me dus geen zorgen hoef te maken over de ellende in de wereld, zoals honger, prostitutie, armoede, oorlog enz. en dat ik hier ook niet naar hoef te kijken want dan kan ik niet positief meer zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken/geloven dat karma de wet van de wereld is en dat alle verschrikkingen in de wereld een boetedoening is van vorige levens waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren/begrijpen dat ik als mens(heid) verantwoordelijk ben voor de toestand in de wereld.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat meditatie de wereld kan redden en een hemel op aarde kan creëeren door een paar keer per dag proberen stil in mijn geest te zijn in plaats van iedere ademtocht gewaar te zijn van alles om mij heen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een leider/goeroe te volgen waarvan ik denk dat hij de waarheid kent, mij kan helpen en genezen van mijn trauma’s in plaats van zelfverantwoording te nemen, mijzelf richting te geven, mijn eigen geest bewustzijnssyteem observeren, vergeven en corrigeren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben anderen te willen overtuigen van mijn spirituele ideeën zodat ik mezelf kan sterken en medestanders kan verzamelen om mezelf te overtuigen dan ik goed bezig ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik helderziendheid kan verkrijgen door mijn derde oog te ontwikkelen, door te denken dat edelstenen en pyramides mijn bewustzijn verhogen  in plaats van hier aanwezig te zijn als één en gelijk met de adem en ieder wezen om mij heen als één en gelijk te zien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zo eigenwijs en koppig te zijn in mijn geloof / spiritualiteit dat ik niet open sta voor andere wegen die mij getoond worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben spiritualiteit te veroordelen  in plaats van te zien/begrijpen/realiseren dat iedereen zijn eigen proces volgt op aarde.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben ongemak in mijn lichaam te voelen zoals een benauwd gevoel en hartkloppingen, een oppervlakkige ademhaling te hebben als ik met iemand in gesprek ben die vol is van zijn eigen spiritualiteit.

Als en wanneer ik merk dat ik me fysiek ongemakkelijk voel als iemand spreekt over zijn spirituele leven of dat ik veroordelingen maak in mijn geest dan stop ik en adem. ik realiseer me dat ieder zijn eigen proces volgt en dat het niet aan mij is om iemand het tegendeel te bewijzen maar hier te staan als stabiliteit en kalmte om zo een levend voorbeeld te zijn voor anderen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

