dag 321 Zelf-devaluatie

full_self-devaluation-self-creation-atlanteans-part-422Vandaag luisterde ik naar de volgende coole Eqafe interviews :

https://eqafe.com/p/self-devaluation-definition-atlanteans-part-419

https://eqafe.com/p/self-devaluation-social-matrix-atlanteans-part-420

https://eqafe.com/p/self-devaluation-transforming-de-value-into-value-atlanteans-part-421

https://eqafe.com/p/self-devaluation-self-creation-atlanteans-part-422
Deze interviews sluiten nauw aan op een ervaring die ik deze week had. Ik had wat vragen gesteld en werd terechtgewezen en mij werd verteld dat ik te weinig kennis van zaken had om die vragen te stellen die ik stelde. En ik kan beamen dat degenen daar gelijk in hadden.

Ik was namelijk iets aangegaan zonder een gedegen onderzoek / achtergrondinformatie / geschiedenis van het wereldsysteem en dan met name het geldsysteem. Mij werd verteld dat ik mezelf eerst moet onderwijzen voordat ik vragen stelde. Ik heb hier ook anderen in meegenomen en in mijn enthousiasme een verkeerde voorstelling van zaken gegeven. Ik begrijp dat ik gecorrigeerd werd maar dit kwam hard aan.

Ik voelde mezelf ontzettend gedevalueerd, minderwaardig door de respons die ik kreeg. Ik voelde me in de hoek gezet, afgewezen. En deze emoties zeuren nu al een paar dagen en belasten mijn lichaam.

Ik realiseer me dat ik zelf vaak schuldig ben aan het veroordelen van anderen dat ze te weinig kennis van het wereldsysteem en geldsysteem hebben en dat dit de andere kant is van de medaille, oftewel de polariteit. In gesprekken met anderen laat ik dit soort veroordelingen vrij spel hebben in mijn geest, onderdruk ze of doe alsof ze er niet zijn, of ik rechtvaardig zelfs die veroordelingen. En zo houd ik de polariteit in stand en neem geen zelfverantwoording.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zonder voldoende voorkennis / zelfeducatie iets te zijn aangegaan en hierin een toekomstperspectief te creëren dat op fantasie berust waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben anderen hierin mee te nemen en hen schade te berokkenen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben op andermans adviezen te leunen in plaats van zelf grondig te onderzoek te doen waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben tot het besef te komen dat ik in onwetendheid iets ben aangegaan wat ik niet waar kan maken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn fantasieën de vrije loop te laten gaan door iets te verlangen en volkomen de realiteit uit het oog te verliezen, waarvan nu pas de consequenties zichtbaar worden dus vergeef ik mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in fantasieën en verlangens te bestaan om voor mezelf en anderen een betere wereld te creëeren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geschokt te zijn als ik gewezen wordt op mijn tekortkomingen als het gaat om achtergrond informatie over het wereld/geldsysteem waarin ik mezelf devalueer in plaats van mezelf richting te geven en mijn tekortkomingen aan te vullen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf als een tekortkoming te zien in plaats van te zien dat het een gebrek aan kennis / informatie is en dit persoonlijk te nemen en hierin mijn hele wezen te devalueren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in de hoek gezet te voelen als een klein schoolmeisje dat haar huiswerk niet heeft gedaan en straf krijgt van de meester en maar die niet wil voelen en hierin in een negatieve spiraal te komen om vervolgens in mijn schulp te kruipen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in mijn schulp te kruipen als ik terecht word gewezen als een copingmechanisme waarin ik mijn negativiteit in chagrijnigheid, kortaf zijn uit naar anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben evenals vroeger niet de verantwoording te nemen door mijn huiswerk te maken/leren wat zich nu manifesteert als een uitvloeisel van vroegere patronen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik genoeg weet over het wereld/geldsysteem terwijl dit maar een tipje van de sluier is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben anderen te veroordelen/beschuldigen in gedachten dat ze zich niet onderwezen hebben hoe de wereld geregeerd wordt en hoe geld wordt gecreëerd, waarin ik vaak in een negatieve emotie verkeer als ik de media hoor of anderen hoor spreken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een polariteit te participeren van mezelf meer waarde toe te kennen en anderen te devalueren omdat ik denk meer te weten dan anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de veroordelingen te rechtvaardigen die ik heb naar anderen over kennis van het systeem en hierna te onderdrukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te onderdrukken als wezen door devaluatie en anderen in gedachten te devalueren waarin ik de ander niet als één en gelijk zie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de emotie van devaluatie/minderwaardigheid al enige tijd met me mee te dragen zonder direct zelfvergeving toe te passen, waardoor ik mijn lichaam onnodig belast.

Als en wanneer ik zie dat ik anderen veroordeel om kennis van het wereldsysteem dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik anderen devalueer waardoor ik ook mezelf naar beneden haal in plaats van de reacties in mijzelf te vergeven en te corrigeren. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijn veroordelingen te stoppen en eventueel anderen uitleg te geven als daarom gevraagd wordt en mezelf te stabiliseren door mijn adem.

Als en wanneer ik me gedevalueerd voel door wat anderen tegen me zeggen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat alleen ik mezelf kan devalueren en niet anderen en dat ik de hoeveelheid kennis die ik heb verwar met de waarde voor mijzelf. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan de devaluatie te stoppen en iedere reactie te onderzoeken en te corrigeren.

Als en wanneer ik aangesproken wordt op mijn kennis dan stop ik en adem. Ik realiseer dat er nog heel veel te te leren valt van het systeem en dat ik me te allen tijde kan bijspijkeren in kennis voor zover dat fysiek mogelijk is. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan te onderzoeken of ik meer tijd kan besteden aan zelf-educatie en naar een balans te zoeken van andere verplichtingen en onderwijs.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

