dag 320 Ik word zo boos als vluchtelingen criminelen genoemd worden

A terrified child clings to a rock on the shore as a group of Syrian refugees arrive on the island after travelling by inflatable raft from Turkey. The Eastern Mediterranean route from Turkey to Greece has overtaken the central Mediterranean route, from North Africa to Italy, as the primary one for arrivals by sea. From January to June this year, 68,000 people arrived in Greece, compared with 67,500 in Italy, accounting for nearly all the arrivals in the period.

A terrified child clings to a rock on the shore as a group of Syrian refugees arrive on the island after travelling by inflatable raft from Turkey. The Eastern Mediterranean route from Turkey to Greece has overtaken the central Mediterranean route, from North Africa to Italy, as the primary one for arrivals by sea. From January to June this year, 68,000 people arrived in Greece, compared with 67,500 in Italy, accounting for nearly all the arrivals in the period.

Mijn man was in gesprek met een buurvrouw die in Duitsland woont en voor korte tijd in haar geboorteplaats was. Ik besloot haar ook te gaan groeten. Het gesprek kwam uiteindelijk op de grote golf vluchtelingen die toegelaten waren in Duitsland en de criminaliteit die dit voortbracht. Ik ben weggelopen, ik werd zo kwaad dat ik geen woord meer kon uitbrengen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de buurvrouw die zegt dat de vluchtelingen die toegelaten worden in het land waar zij woont criminelen zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de buurvrouw die geen vluchtelingen in haar woonplaats wil hebben maar zelf uit haar eigen land is gevlucht om veel minder ernstige redenen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben weg te lopen uit een gesprek met de buurvrouw omdat ik overspoeld ben door boosheid en geen woord meer kan uitbrengen omdat ik al geruime tijd negativiteit in de vorm van boosheid heb opgepot in mijzelf en hiervoor mezelf niet heb gecorrigeerd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben negativiteit in de vorm van boosheid, verdriet, machteloosheid, schuldgevoel, schaamte in mezelf te onderdrukken bij het zien van beelden van vluchtelingen die in bootjes aankomen en achter hekken wachten in de stromende regen en kou totdat ze toegelaten worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te kunnen begrijpen/geloven dat mensen nadat ze al die beelden hebben gezien van vluchtende mensen, waaronder moeders en kinderen die niets anders kunnen dan vluchten uit hun geboorteland criminelen noemen of gelukzoekers.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mensen die alles geloven wat de media vertelt in plaats van onderzoek te doen en hun gezonde verstand te gebruiken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn om de domheid en onwetendheid van mensen om mij heen als het gaat om interpretatie van het nieuws dat zij horen in de media, waarin ik mijzelf vergeef toegestaan en  aanvaard te hebben zelf lang geloofd te hebben wat de media vertelt en vaak nog steeds niet weet wat nu de waarheid is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf van het ene been op het andere been te zetten omdat ik niet weet wie de waarheid vertelt en wie niet.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me machteloos, verdrietig en schuldig te voelen als ik  de vluchtelingen zie op televisie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me verdrietig, machteloos en schuldig te voelen dat ik als mensheid heb toegestaan en zelfs meebetaal om andere volkeren te bombarderen en hun land uit te te jagen en ze dan als terrorist/crimineel te bestempelen terwijl ik als mensheid zelf de terrorist/crimineel ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij te schamen dat ik niet in staat zijn om mensen een dak boven het hoofd te bieden en voedsel en kleding, maar ze dagen lang in de regen en kou te laten creperen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien / begrijpen / realiseren dat het makkelijk is vluchtelingen criminelen te noemen zodat ik dan vrijuit kan gaan en geen hulp aan hen hoef te bieden en zo mijn eigen veilige leventje verder kan leven zonder me af te vragen hoe de vluchtelingen te helpen/steunen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben als mensheid geen verantwoording te nemen voor andere levende wezens die in gevaar zijn en dakloos en hongerig zijn en in ellende verkeren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de politici/leidinggevenden die de oorlog steunen en financieren met het (belasting)geld van de onwetenden, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben me schuldig voel de regie uit handen te hebben gegeven.

Als en wanneer ik boos wordt omdat iemand de media napraat alsof dit de waarheid is dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik in een reactie niet kan communiceren over wat hier aanwezig is. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mezelf te kalmeren en te stabiliseren door mijn adem en eventueel een gesprek aan te gaan indien dit mogelijk is.

Als en wanneer ik me verdrietig en schuldig voel van beelden van vluchtelingen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat verdriet en schuld me een slaaf maakt van mijn geest in plaats van aanwezig te zijn. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijn reacties te vergeven tot ik één en gelijk sta met de beelden van vluchtelingen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

