dag 319 Van de ene zekerheid gaan in de andere.

imagesDeze week kwam ik tot het besef dat ik de ene zekerheid inruil voor de andere zekerheid. Bij voorbeeld ik volg een bepaald dieet en voel me daar zeker bij, ik denk dat het mijn gezondheid ondersteunt. Dan kom ik op het internet een compleet andere zienswijze tegen voor de behandeling van dezelfde aandoening en direkt wil ik overschakelen want op dat moment is dat mijn nieuwe zekerheid geworden en wil ik dat volgen. Dus in plaats van eerst gedegen onderzoek te doen naar de nieuwe inzichten die gepresenteerd worden ben ik als het ware al ‘over’.
De zekerheid die ik probeer te vinden ligt altijd buiten mezelf in plaats van deze zekerheid in mezelf te creëeren. Hiervoor wil ik zelfvergeving toepassen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de ene zekerheid voor de andere zekerheid in te ruilen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat mijn zekerheden berusten op meningen, ideëen, overtuigingen, geloof die mijn mind tevoorschijn tovert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een zekerheid buiten mijzelf zekerheid biedt waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat zekerheid in mijzelf kan bestaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben af te gaan op mijn ‘gevoel’ wat voor mij een zekerheid biedt in plaats van onderzoek te doen voordat ik ergens aan begin.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zekerheden van anderen over te nemen in plaats van mijn eigen gezonde verstand te gebruiken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn ‘zekerheden’ te laten vallen en als waardeloos te bestempelen op het moment dat ik een nieuwe zekerheid heb gevonden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te zijn onzeker te zijn, in valse onzekerheden te leven en daarom steeds op zoek te zijn naar zekerheden buiten mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bevangen te worden door enthousiasme als ik een nieuwe manier heb gevonden en hierdoor verblind te worden in plaats van mezelf te kalmeren en stabiliseren door mijn adem.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben graag met nieuwe dingen te beginnen in plaats van eerst het oude, bekende af te ronden en dit te evalueren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een positieve energie te creëeren bij het zien van nieuwe inzichten, nieuwe manieren, een nieuw begin en hierin een negatieve energie toe te kennen aan het oude bekende.

Ik vergeef mijzelf toegestaan in een polariteit te participeren van positief/negatief bij nieuwe/oude ideëen/overtuigingen/meningen.

Als en wanneer ik een positief gevoel krijg bij een nieuw dieet, behandeling, zienswijze enz. dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik het oude, bekende als oud vuil weggooi in plaats van te onderzoeken en te evalueren.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als zich nieuwe wijzen voordoen, dit eerst te onderzoeken alvorens te stoppen met de oude wijze en mijn enthousiasme te reguleren door mijn adem.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan zekerheden niet buiten mijzelf te zoeken maar de zekerheid in mijzelf te creëeren door mijn overtuigingen/ideëen/meningen te vergeven en te corrigeren.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

