dag 317 Ik ben vergeetachtig(er) – 2

loesjeDit is een vervolg op mijn blog dag 316

Vandaag heb ik eens beter opgelet waar mijn gedachten heen gaan en wat me zoal bezig houdt, zodat ik kan achterhalen waarom ik zo vergeetachtig ben.
Wat me opviel is dat ik soms lang aan de meest triviale dingen denk, zoals hoe ik een breiwerk zal gaan maken of over een persoon die ik pas heb gesproken en het lijkt dat ik al dit soort gedachten als niet hinderlijk ondervind en daarom geen noodzaak zie om hier zelfvergeving op te doen.

Toen ik dit aanschouwde deed ik zelfvergeving op zo’n gedachte en hierop verdween de gedachte onmiddelijk. Ik ga hier de komende tijd meer op letten en direct zelfvergeving toepassen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben overdag in gedachten te zijn met allerlei alledaagse, gewone dingen waarvan ik denk dat ze geen invloed op mij hebben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat alleen positieve en negatieve gedachten die emoties en gevoelens triggeren mij hinderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat alle gedachten mij uit het hier en nu halen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gemakzuchtig te zijn en sommige gedachten toe te laten, te laten voortduren in plaats van direkt zelfvergeving toe te passen en mijn geest leeg te maken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een gewoonte te hebben in dagdromen te verzeilen en hier geen actie op te ondernemen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verslaafd te zijn aan dagdromen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de werkelijkheid te ontvluchten en in mijn geest rond te dwalen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben eerst te wachten tot een gedachte uitmondt in een gevoel of emotie voordat ik zelfvergeving toepas.

Als en wanneer er triviale gedachten zijn dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik ieder moment van de dag aanwezig kan zijn als een met de de adem en op iedere gedachte zelfvergeving kan toepassen of deze kan uitschrijven. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijn gedachten beter te observeren, deze te stoppen, zelfvergeving toe te passen of een blog te schrijven.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

