dag 315 Ik mis blijheid in mijzelf

dans2Ik stond voor het verkeerslicht te wachten in de auto en hoorde luide muziek naast me uit de auto komen. Het was een warme dag, ik had mijn raam open en de dame naast me had ook haar ramen open. Ik keek naar de auto en zag een meisje hard en vrolijk het liedje meezingen wat ze had opstaan en ik lachte naar haar en ze lachte terug.
Dit hele tafereel maakte me verdrietig en ik kreeg tranen in mijn ogen.
Ik wilde dat meisje zijn en ik mis dat spontane, vrolijke en openhartige wat ik ken van vroeger.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te zijn dat ik niet zoals dat meisje spontaan, vrolijk, openhartig ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het meisje in mijzelf te missen dat spontaan, vrolijk en openhartig is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te zijn omdat ik me vergelijk met het meisje die hard, vrolijk met de muziek meezingt waarin ik mezelf bestempel als te serieus.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben emotioneel/verdrietig te worden als ik de muziek hard zet en meedans met mijn kleindochters.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien / begrijpen / realiseren waarom ik emotioneel word bij muziek en dansen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om me te laten gaan met dansen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik geforceerd en verstijfd ben bij het dansen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik me zelf niet kan uitdrukken bij dans en muziek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik niet meer dansen kan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te verlangen naar vroeger toen ik jong was en dansde op muziek waarbij ik nergens over nadacht.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het idee te hebben dat er nu iets tussen staat, wat op een geremdheid lijkt, een blokkade die wordt opgeworpen door mijn geest en die mijn expressie belemmert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet in mijn lichaam te zijn maar in mijn geest tijdens dans/muziek en dat dit me emotioneel/verdrietig maakt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben vergeten te zijn hoe het is in de expressie van mijn lichaam te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te zijn dat ik niet meer weet hoe het is om in muziek en dans volledig hier/aanwezig te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben jaloers te zijn op mensen die helemaal los gaan als ze muziek horen en dansen.

Als en wanneer ik emotioneel/verdrietig word bij het dansen op muziek of wanneer ik iemand zich zie uitdrukken in muziek dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik de blijheid en expressie terug kan krijgen door me meer te richting op mijn fysieke in plaats van in de geest te verkeren.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mezelf te oefenen tijdens het dansen en luisteren naar muziek en me te richten op mijn lichaam en adem en zelfvergeving uit te spreken wanneer emoties opkomen.

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 315 Ik mis blijheid in mijzelf

  1. mijn reis naar leven zegt:

    Ja! Dit herken ik, dankjewel voor het schrijven. Mijn dochter en ik gaan nog wel eens los op muziek en het is heel prettig dat zowel zij als ik zelf dan zonder oordeel zijn.

Geef een reactie

