dag 311 Het woord voorbeeldig leven

examTijdens een Kinesiologie sessie door een dame uit de Desteni groep werden mij woorden gegeven om opnieuw te definiëren en te leven. De persoon die de sessie uitvoert kan communiceren met mijn fysieke lichaam en geeft feedback over de patronen die ik leef en die overgenomen zijn van mijn ouders/voorouders.
Een woord wat naar voren kwam is voorbeeldig en dit is in relatie tot mijn neiging om ‘voorbeeldig’ te willen zijn

Ik wil dus onderzoeken hoe ik het woord voorbeeldigheid kan leven zonder mezelf in een emotionele staat van zorgen/angst te plaatsen, maar als een woord dat meer een ondersteuning is voor mezelf in mijn proces.

voorbeeldig: voor` beel – dig, navolgenswaardig: voorbeeldig gedrag.

voorbeeldig: opperbest, uitgelezen, uitstekend, volmaakt, exemplair, navolgenswaardig.

woorden die bij me opkomen bij het woord voorbeeldig:
voorbeeld
voor een beeld
verbeelding
verbeeld
beeldig

Energetische lading:
Positief:  opperbest, uitgelezen, uitstekend, volmaakt, exemplair, navolgenswaardig.
Negatief: voorbeeldig leven vanuit gedachten, gevoelens en emoties/ideëen zoals men zou moeten leven, dus volgens een beeld dat gecreëerd is in de geest,

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik voorbeeldig moet leven, waarin ik leef als een beeld wat ik gemaakt heb in en als de geest.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik een voorbeeld moet zijn voor anderen vanuit een plaatje wat ik gemaakt heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben voorbeeldig te leven als verbeelding/overtuiging/idee.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf af te kraken en te bekritiseren en hard te veroordelen als ik niet voorbeeldig of volmaakt leef.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben van anderen te verwachten dat ze voorbeeldig leven, waarin ik geen rekening houd met preprogrammeringen en waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ieder zijn eigen proces loopt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien / begrijpen / realiseren dat ik pas een voorbeeld kan zijn voor anderen als men werkelijk leeft en als ik dus niet leef volgens de gedachten / gevoelens / emoties / ideëen / geloofsovertuigingen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien / begrijpen / realiseren dat ik mijzelf in een emotionele staat van zorgen en angst te plaats en dat dit een diep geworteld patroon is waar ik tot nu toe weinig aandacht heb gegeven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het patroon van voorbeeldig te willen zijn van mijn moeder heb overgenomen, waarin ik mijn moeder als voorbeeld heb genomen als zijnde voorbeeldig.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn niet voorbeeldig te leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben pas tevreden met mezelf te zijn als ik voorbeeldig leef waarin ik bedoel dat ik iets volmaakt heb gedaan en mezelf afkeur/bekritiseer als er een fout is gemaakt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben dit blog voorbeeldig te willen schrijven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te verbeelden dat ik voorbeeldig kan leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn patroon van voorbeeldig willen zijn te projecteren op anderen en hen hierin te bekritiseren,

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben anderen te bekritiseren om niet op mezelf te hoeven focussen.

 

Wanneer en als ik zie dat ik voorbeeldig leef in en als de geest, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat er nog veel te ontdekken valt in het patroon van voorbeeldig willen zijn  en voorbeeldig leven. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijzelf te observeren en te kijken of ik het patroon van voorbeeldig kan omzetten naar voorbeeldig leven en zal zonodig hierover meer schrijven.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

