dag 306 Weerstanden bij lichamelijke oefeningen

yogaSinds een poosje ga ik naar yogales. Ik doe dit omdat ik denk dat mijn lichaam wat extra beweging kan gebruiken en de combinatie van oefeningen en ademen leken me hiervoor wel geschikt. Na de les ben ik blij dat ik de les heb gedaan want dan kan ik trots en tevreden zijn, ik heb iets gedaan wat goed voor mijn lichaam is.
Tijdens de les is het wat anders, sommige oefeningen doen pijn en dat vind ik vervelend, ik wil graag alles meedoen zonder belemmeringen, maar ja de leeftijd speelt natuurlijk ook mee. Eigenlijk wilde ik altijd graag lenig zijn maar ik heb altijd al moeite gehad om bijvoorbeeld met mijn handen de grond aan te raken met gestrekte benen. Ik veroordeel mijn lichaam door het stijf te noemen. Dan komt er ook een hoop geklaag op tijdens de les, zoals: hoe lang duurt het nog, wanneer gaan we ontspannen? Nog een keer de zonnegroet, nu is het wel genoeg zeg. Ik wil dit niet meer, ik word moe van mezelf, de backchat in mijn hoofd, ik zou gewoon de les kunnen doen en genieten van het bewegen/ademen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik stijf ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te veroordelen als stijf omdat ik niet alle oefeningen mee kan doe zoals ze worden voorgedaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te vergelijken met jongere of lenigere mensen en hierin mij inferieur of superieur te voelen naarmate ik de oefeningen beter of minder doe.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een polariteit te staan van beter of minder te zijn met de yogaoefeningen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben liever te willen liggen ontspannen dan de oefeningen te doen die me soms wat pijn opleveren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geconfronteerd te worden pijn in mijn nek en schouders tijdens de oefeningen, wat me zorgen baart.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me zorgen te maken over de pijn in mijn nek en schouders omdat ik denk dat hierin onderdrukte gevoelens en emoties zitten die ik nog niet heb kunnen identificeren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zeuren en te klagen ‘wanneer gaan we ontspannen’ en ‘oei die oefeningen duren lang’ .

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te klagen over de oefeningen terwijl ik juist daarvoor ben gekomen, nl oefenen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te veroordelen dat ik sommige oefeningen niet goed volg omdat ik teveel in mijn hoofd zit.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik eigenlijk liever iets anders zou willen zoals bewegen op muziek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verveeld te raken door de yogaoefeningen en in mijn geest en naar uitvluchten te zoeken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat yoga goed voor mijn lichaam is, waarin ik me tevreden en trots voel als het uurtje voorbij is,

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik beweeg om een beter gevoel over mezelf te hebben.

In een chat met mijn buddy attendeerde zij mij op het advies van het bloedgroepdieet, dat luidt: Excellent forms of exercise for Type B’s include tennis, martial arts, cycling, hiking and golf. 

Als ik merk dat ik verveeld ben, klaag over de oefeningen, pijn heb of ongemak voel, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik vanuit mijn emoties niet kan beoordelen of ik met yoga een juiste of onjuiste keuze heb gemaakt.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan de volgende keer nog eens preciezer naar mijn emoties en gevoelens te kijken of er geen excuses aan ten gronde ligt.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

