dag 305 Parkeren met frustraties

parking

Jaren geleden had ik diverse ervaringen met parkeren waar ik erg boos en geïrriteerd van werd. Bij het wachten op een parkeerplaatsje totdat de andere auto eruit reed kwam er plots een auto met vaart aanrijden en plaatste voor mijn neus de auto op de plek waar ik mijn auto wilde zette. Dit gebeurde diverse malen en ik vond dit een erg onbeschofte handeling wat me kwaad, geirriteerd, teleurgesteld en vooral enorm verbaasde. Ik had dit nog nooit meegemaakt. Hoe is het mogelijk? Ze zien toch zeker dat ik daar sta te wachten?
Vandaag zag ik dat ik die frustraties opnieuw ervaarde maar met een totaal andere uitkomst in een andere situatie.
Ik wilde parkeren op een troittoir, (zoals hier gewoon is) en de parkeerplek kon van beide zijden bereikt worden. Op het moment dat ik van links de auto wilde parkeren, kwam er een andere auto van rechts die de auto ook op de stoep wilde zetten. Ik remde maar stond met de neus van de auto al op het troittoir en keek wat de chauffeur aan het doen was. De man zag mij en vroeg of ik ook wilde parkeren, ik zei ja, terwijl ik hem in gedachten al aan het uitmaken was voor onbeschoft/brutaal.  Hij gebaarde dat ik daar kon gaan staan en reed weg.

Uiteindelijk kon ik mijn auto niet goed van die kant parkeren in verband met een lantaarnpaal en toen ik besloot om te rijden en het van de andere kant te proberen, parkeerde er iemand anders, lol.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te hebben dat ik geen parkeerplaats kan vinden in de stad.

ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn geen gratis parkeerplaats te vinden omdat ik geen geld wil uitgeven aan een parkeermeter.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben vantevoren al een spanning op te bouwen bij het naderen van de buurt waar ik moet zijn om een parkeerplaats te vinden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een herinnering te hebben van chauffeurs die ‘mijn’ parkeerplaatsje waarop ik stond te wachten voor mijn neus wegkaapten door er snel in te rijden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben door de ervaringen van vroeger dat er  werd voorgepiept bij het parkeren al vantevoren nieuwe situaties te labelen als zijnde onbeschoft/brutaal gedrag.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos, geïrriteerd en teleurgesteld te zijn als mensen niet op hun beurt wachten maar mijn parkeerplaats inpikken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij een slachtoffer te voelen van snelle, slimmere chauffeurs dan ik.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een nieuwe situatie de chauffeur die mij niet heeft gezien al van tevoren in mijn gedachten uit te schelden met onbeschofte/brutale vlegel, zie je dan niet dat ik ook wil parkeren?

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken/geloven dat ik als vrouw meer recht heb op een parkeerplaats dan een man, waarin ik probeer de man te manipuleren hiermee.

 

Als ik zie dat er spanning optreedt bij het zoeken naar een parkeerplaats, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het niet uitmaakt hoe lang ik zoek of dat ik verder moet rijden maar dat er zich altijd wel een mogelijkheid voordoet om mijn auto te parkeren. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijzelf richting te geven en de spanning te stoppen.

Als ik zie dat iemand de zelfde plaats als ik in gedachten heb dat stop ik en adem, ik ga geen strijd aan in mijn hoofd door de ander te veroordelen. Ik realiseer me dat ik het voorbeeld wil leven van eenheid en gelijkheid en ga met mijzelf de verbintenis aan de ander het te gunnen om te parkeren en deze te zien als mijzelf.

 

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

