dag 299 Schaamte voor mijn vader (2)

dikdunDit is een vervolg op mijn blog van dag 298.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden te hebben met mijn vader dat hij dik is en geen normale kleren kan kopen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden te hebben met mijn vader dat hij zich zo slecht beweegt, geen uithoudingsvermogen heeft en eigenlijk alleen maar wil zitten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden met mijn moeder te hebben dat ze met zo’n dikke man is getrouwd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden met mijn vader te hebben dat hij zo geobsedeerd is door eten en altijd op zoek is naar het lekkerste eten in plaats van te eten wat zijn lichaam nodig heeft, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben zelf een obsessie te hebben voor lekker eten en koken in plaats van naar de noden van mijn lichaam te luisteren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden te hebben met mijn vader dat hij door mensen wordt nagestaard en belachelijk wordt gemaakt, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben dikke mensen na te staren en belachelijk te maken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dik te worden en hierin altijd strijd te hebben gevoerd om de kilo’s overgewicht kwijt te raken die ik er vervolgens weer bij kreeg door geen maat te kunnen houden.

what you resist persist

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben vetrollen walgelijk te vinden en het mooi te vinden als bij mensen de botstructuur zichtbaar is waarin ik een polariteit sta van lelijk/mooi in dik/dun.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mensen in gedachten te benoemen als dik of dun waarin ik een oordeel vel over de persoon in kwestie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te veroordelen te dik te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij gelukkig te voelen als ik ben afgevallen en ongelukkig te zijn als ik ben aangekomen in gewicht.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben jaloers te zijn op mensen die geen issues hebben met dik worden/lijnen en precies eten wat genoeg voor hen is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken/geloven dat ik net als mijn vader een veelvraat ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben evenals mijn vader mijn grenzen niet ken met eten en vaak teveel te eten.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat veel mensen eten omdat ze niet kunnen omgaan met hun emotionele toestand.

Als ik zie dat ik reactie heb, een oordeel, een benoeming bij het zien van mensen of ze indeel in dik of dun, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik dit patroon al sinds lange tijd volg als gevolg van mijn angst, medelijden, teleurstelling, verdriet, schaamte,  die ik ondervond om kind te zijn van een veel te dikke vader. Ik heb deze emoties lange tijd onderdrukt en ik besef dat sommige patronen nog niet beschreven zijn en dat dit onderwerp waarschijnlijk meer lagen kent.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijzelf nauwlettend in de gaten te houden en steeds hardop zelfvergeving uit te spreken tot ik stabiel ben met dit onderwerp.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

