dag 294 Boos en irritatie omdat ik geen antwoord krijg

brainGisteren na een wandeling met familie werd er geopperd een kopje koffie te drinken op een terras. Alle tafeltjes bleken bezet te zijn maar een bekende die daar zat vroeg of we bij haar aan tafel wilde komen zitten. Ik ging op zoek naar stoelen om bij te schuiven en vroeg aan een dame die daar in gezelschap van een andere dame zat of de stoel vrij was. Ze pakte hierop geirriteerd haar tas van de lege stoel en gaf me geen antwoord. Hierop werd ik kwaad en vroeg ik nogmaals of de stoel vrij was en of ze me antwoord wilde geven, wat ze niet deed. Ik werd hier zo boos van dat ik die vrouw het liefst de huid vol wilde schelden,  maar besloot om helemaal niet meer op het terras te gaan zitten en te gaan zwemmen, om af te koelen van mijn boosheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn als op mijn vraag of de stoel vrij is geen antwoord wordt gegeven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het belachelijk te vinden dat iemand niet de moeite neemt om me te vertellen dat de stoel vrij is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zo kwaad te worden op de vrouw die mij geen antwoord geeft dat ik op een ruzieachtige toon vraag of ze me wil vertellen of die stoel nou vrij is of niet.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben waardering/erkenning voor mezelf van de ander te verwachten waarbij ik een antwoord wil op mijn vraag terwijl haar antwoord al besloten ligt in haar gebaar.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de vrouwen hier in Kroatie de gewoonte hebben hun tas op een lege stoel te zetten en dat het lastig is om dan de tas op schoot te moeten houden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het overdreven te vinden dat iedere vrouw haar tas op een stoel zet in plaats van gewoon op de grond zoals ik dit in mijn cultuur gewend ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me te irriteren aan de gewoonte om je tas niet op de grond te zetten, maar op een stoel of iets dergelijks.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de vrouwen hier in Kroatie ervan te verdenken dat het bijgeloof is om je tas niet op de grond te mogen zetten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me enorm te verzetten tegen sommige gewoontes in Kroatie waarvan er een is dat ze hun tas altijd op een vrije stoel zetten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien begrijpen/realiseren dat de vrouw niet uit haar comfortzone gehaald wilde worden terwijl ik zelf in mijn confortzone wil blijven, zoals bijvoorbeeld gewoontes die ik dit mijn cultuur gekopieerd heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zelf boos word als ik uit mijn comfortzone word gehaald.

Als ik zie dat iemand geirriteerd is omdat ik zijn gewoonte in de war schop, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het mijn proces is om mezelf uit mijn comfortzone te halen en dat ik dat aan een ander hoef te leren.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan begrip te tonen voor iemands irritatie en mijzelf te assisteren door te ademen.

Als ik zie dat een gewoonte niet strookt met de mijne geleefd, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat gewoontes vaak bepaald worden door omgeving en cultuur. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan te stoppen  me te ergeren aan andere gewoontes.

Als ik zie dat ik waardering/erkenning wil van de ander door antwoord te krijgen op mijn vraag dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik geen erkenning/waardering van de ander hoef te krijgen maar dat ik die mijzelf kan geven. Ik ga met mijzelf de verbintenis aan de erkenning/waardering aan mezelf te geven door te ademen door mijn emoties.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 294 Boos en irritatie omdat ik geen antwoord krijg

  1. Pingback: dag 294 Boos en irritatie omdat ik geen antwoord krijg

Geef een reactie

