dag 292 Waarom schrijf ik zelfvergevingen? (2)

Self forgiveness desteniIk realiseerde me vandaag dat mijn vorige blog ‘waarom schrijf ik zelfvergevingen’  toch nog wat aanvulling behoeft.

Zelfvergevingen schrijf ik als ik een postieve of negatieve reactie heb gehad. Dit gaat meestal vooraf door een gedachte, soms ben je je daar bewust van en soms niet.
Een positief energetische reactie is een gevoel van trots, opwinding, liefde, geluk, verlangen, etc, een negatieve energetische reactie is irritatie, woede, angst, teleurstelling, verdriet, haat enz.
Je kunt je afvragen: maar daar is toch helemaal niets mis mee? Dat is toch menselijk? Dat is toch juist wat ons als mens definieert? Ja dat klopt, maar er is wel veel mis mee, buiten dat deze energieën gegenereerd worden uit ons fysieke lichaam (dat is het verouderingsproces) scheiden we ons af van onze medemens en de dierenwereld, want in wezen zijn wij allemaal gelijk.
En kunnen wij er vrijwillig mee stoppen als we dat zouden willen? Dat is bijna onmogelijk, wat we kunnen doen is het diep wegstoppen en dat zijn dan vooral de negatieve gedachten en emoties. Je kunt het wegstoppen, maar het komt steeds weer tevoorschijn en steeds gaan we weer in dezelfde reactie. Bijvoorbeeld irritatie omdat iemand in onze woonomgeving niet zijn spullen achter zich opruimt. Als ik bijvoorbeeld reageer met een emotie zal dat bij de ander ook weer een reactie geven, bijvoorbeeld een verdedigingsmechanisme wat in werking treedt. Maar als je zelfvergeving toepast en zelfcorrectie, wat betekent dat je met jezelf een verbintenis aangaat om te stoppen met in een reactie te gaan dan kun je pas in stabiliteit en met gezond verstand met diegene spreken over hoe je het samen zou kunnen oplossen. En op die manier krijg je begrip voor de ander en kun je in gelijkheid communiceren. Dan is het niet meer, dit is mijn mening en dat de jouwe maar dan kan er eenheid bestaan.

Dit is wat ik zelf heb ervaren door zelfvergeving en zelfcorrectie toe te passen. Ik ben er nog lang niet maar ik weet nu hoe het werkt en het is toepasbaar op alle mogelijke situaties.

En waarom schrijf ik deze zelfvergevingen en -correcties? In het schrijven en door vragen aan mezelf te stellen openbaart zich het antwoord op de vraag die ik mezelf gesteld heb. Het is fascinerend om te zien hoe al die oorzaken van gedachtes, gevoelens en emoties als kennis geopenbaard worden, want ze zijn kennelijk ergens in mijn lichaam/geest opgeslagen en kunnen als het ware weer gezien worden. Dit gaat vaak in fracties en ik zie dat deze zogenaamde informatie zich kan openbaren in lagen van bewustzijn, het is het openen van laag na laag na laag, totdat ik uiteindelijk tot de kern ben gekomen en heb begrepen wat ik mezelf heb toegestaan en heb aanvaard. Want de programmering die ik mezelf heb eigen gemaakt, zoals ik nu ben en besta heb ik ooit toegestaan en aanvaard. Er gaat een gigantisch geloof- en denksysteem aan ten grondslag, want zoals ik ben geworden tot de persoon die ik nu ben is volledig gekopieerd vauit mijn omgeving tijdens mijn kindertijd van 0-7 jaar en herhaalt zich keer op keer op keer. Hiernaast heb ik me ook nog allerlei meningen, overtuigingen en ideeën eigen gemaakt door te geloven wat de media mij heeft voorgespiegeld en heb ik dit stomweg als waarheid aangenomen.

In het proces van zelfvergeving kunnen we de energieën stoppen door te ademen, vier tellen in en vier tellen uit. Tijdens het ademen bevrijd je je als het ware van de energieën die voortkomen uit het geest bewustzijnssysteem en ben je je gewaar van je lichaam.

Dit is mijn uitleg in een notendop en mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust op het desteni forum (Ned) of desteni forum (Engels).

Verder wil ik graag mijn dankbaarheid uiten voor de DIP lessen en de support van mijn buddy.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 292 Waarom schrijf ik zelfvergevingen? (2)

  1. Mooi duidelijk geschreven. En inderdaad, ik kan bevestigen wat je schrijft. Ik pas het sinds een aantal jaren toe en ben beter in staat te zien wat er werkelijk gaande is in mezelf, in relatie tot andere mensen en de buitenwereld en ook tussen anderen, aangezien ik mijn zicht niet laat beïnvloeden door emotionele of gevoelsreacties in mezelf. Het wordt ook duidelijk voor mezelf DAT ik in een reactie zit wanneer dat zo is. Zodat ik er verantwoordelijkheid voor kan nemen en het mezelf kan vergeven zodat ik geen onnodige consequenties veroorzaak door in emotie of gevoel te spreken/handelen.

  2. marjajourney zegt:

    Dank je voor de mooie aanvulling Martijn!

Geef een reactie

