dag 290 Kleinerend gedrag in een tv-serie

energyEen paar jaar geleden heb ik een paar afleveringen gezien van een tv-serie die ik kende uit Nederland (boer zoekt vrouw). Niet dat ik een grote fan van da programma ben maar ik was benieuwd hoe de Kroatische versie hiervan was, zoals de entourage en de cultuur die hier meespeelt. Het was ook interessant om te zien hoe diverse boeren hier leven en welke soort vrouwen aan dit programma meededen. Wat me vooral opviel en waarop ik een energetische reactie op kreeg was de manier waarop de presentatrice de deelnemers bejegende, dat was naar mijn mening uiterst kleinerend en beledigend naar sommige boeren. Ik heb dit gedrag wel vaker gezien op tv, maar dit sloeg voor mij alles.
Nu zag ik een nieuw voorstukje van de betreffende serie en ik reageer hier heftig op van: O laat me aub niet weer naar die bitch kijken, zet uit dat kreng. In deze blog wil ik graag kijken naar mijn reacties ten opzichte van kleineren en waarom mijn rectie zo heftig was.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken bij het zien van de presentatrice wat een bitch, ik kan hier niet naar kijken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben afschuw te voelen om naar de presentatice te kijken waarbij ik van mening ben dat zij de deelnemers kleineert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat de presentatrice de deelnemers als belachelijk en achterlijk bejegend waarin in mezelf identificeer met gekleineerd worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een hekel te hebben aan de presentatrice om haar kleinerende gedrag.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn als iemand op tv laat vookomen dat ze meer is dan de ander, door haar uiterlijk en haar superieure houding  omdat ze presentatrice is en de touwtjes in handen heeft.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te worden als ik zie dat er een soort kastenstelsel wordt gehanteerd waarin het beroep van boer bijvoorbeeld als minderwaardiger wordt gezien dan een tv-presentratrice.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te worden van kleinerend gedrag van mensen om zich op die manier beter/meer te voelen.

Ik realiseer me dat dit gedrag in mij aanwezig is en ik herinner me talloze malen dat ik kleinerend was naar anderen, om zogenaamd grappig te zijn maar wat resulteerde in de ander omlaag halen om mijzelf meer/beter te voelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben andere mensen te kleineren, onder het mom van een grapje maar om de aandacht op mijzelf te vestigen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de aandacht op mijzelf te vestigen door anderen te kleineren waarin ik mezelf meer/beter wil voelen dan de ander.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet als één en gelijk met de ander te staan maar dat ik meer wil zijn dan de ander.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik anderen kleineer omdat ik denk grappig te zijn waarin ik niet zie dat ik de aandacht op mijzelf wil vestigen en hieruit een positief gevoel krijg en het idee dat ik belangrijker / groter ben dan de ander.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in een polariteit van minderwaardigheid / meerderwaardigheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben plezier te hebben anderen te kleineren belachelijk te maken om zo een beter gevoel over mezelf te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het patroon van kleinerend gedrag naar anderen gekopieerd te hebben van mijn vader, waarbij ik zag dat dit als grappig werd beschouwd door omstanders.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren als anderen mij belachelijk willen maken / kleineren dat ik in de verdediging ga omdat ik me minderwaardig voel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet op te staan als één en gelijk met de ander als ik toeschouwer ben van kleinerend gedrag van mensen om mij heen naar hun medemens zolang dit nog steeds in mij bestaat.

Als ik zie dat er in mij of anderen sprake is van kleinerend gedrag dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat anderen kleineren of grapjes maken over anderen mij een positief gevoel geeft over mijzelf waarin ik mijn negatieve emoties van minderwaardigheid tracht te verbergen. Ik realiseer me dat als ik zelf hiervan vrij ben ik dit met anderen om mij heen kan bespreken zodat anderen zich ook gewaar kunnen worden van dit gedrag.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan te stoppen met iedere vorm van kleineren, anderen belachelijk maken of grapjes maken over anderen en één en gelijk te staan met de ander.

The Only Real Character on Earth is the Physical Body which is in a Zombie-Like State due to the Parasitic Mind Characters that Torture the Body INTO Submission through Emotion and Feelings. (Bernard Poolman)

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 290 Kleinerend gedrag in een tv-serie

  1. Pingback: dag 290 Kleinerend gedrag in een tv-serie

  2. Pingback: Dag 631 – Zelfvergevingen op relationele/emotionele afhankelijkheden | Reis van ziel naar Leven

Geef een reactie

