dag 283 Extra kosten voor een bestelling

hogeOmdat een flesje levertraan drie maal zoveel kost in Kroatie, bestel ik die via een Amerikaanse site. Ik heb dit al meerdere malen gedaan en bestel dan ook gelijk andere supplementen. Hierop kreeg ik bericht dat het ontvangen was door DHL en er werd mij om aanvullende informatie gevraagd, zoals een kopie van mijn paspoort.
Normaal gesproken worden de pakketjes altijd via het postbedrijf gestuurd en thuis afgeleverd. Ik heb de informatie gestuurd en dacht dat het hiermee was afgedaan.

Vanmorgen kreeg ik opnieuw bericht van DHL of ik even de kosten van DHL wilde betalen en de BTW. Dit kwam op een bedrag van ongeveer 30 euro. Ik kreeg het benauwd toen ik de mail las, het leek alsof ik bijna geen lucht meer kreeg en had een drukkend gevoel op mijn borst.
Mij werd ook nog om een kopie van de rekening gevraagd. Omdat ik in een staat van boosheid verkeerde had ik de informatie niet goed gelezen en in plaats van een betalingsbewijs te sturen van de extra kosten, stuurde ik een kopie van de originele betaling die ik gedaan had aan de leverancier, tot twee keer toe. In eerste instantie wilde ik boos opbellen en vertellen dat het belachelijk is dat op een rekening van 50 euro ook nog extra 30 euro betaald moet worden maar bij nader inzien heb ik het niet gedaan omdat ik zag dat de medewerker van DHL gewoon de regels opvolgt.
Deze hele gebeurtenis greep me zo aan omdat ik een paar weken tevoren een andere bestelling had geplaatst bij een Amerikaans bedrijf en daar vielen de portokosten ook behoorlijk tegen, maar ik had geen andere keus dus drukte op de knop om te bestellen met pijn in mijn hart. Dus nu kwam deze rekening dubbel hard aan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in ademnood met een drukkend gevoel op mijn borst de mail te lezen waarin mij wordt verzocht om 30 euro extra te betalen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het lezen van de mail te stoppen omdat ik mijn gevoel wil onderdrukken van benauwdheid en boosheid, waarin ik het antwoord dat ik dien te geven uitstel om vervolgens iets anders te gaan doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken als ik iets anders ga doen het gevoel van benauwdheid wel verdwijnt en het lijkt alsof de emotie niet heeft plaatsgevonden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen beter weten een fysieke reactie op boosheid en angst om geld te moeten betalen, te onderdrukken door iets anders te gaan doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op de medewerkers van DHL en ze wil opbellen maar dit niet doe omdat ik weet dat ik toch het onderspit zal delven omdat deze mensen gewoon regels opvolgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zo boos te zijn dat er extra kosten op de bestelling komen dat ik de mail verkeerd interpreteer en tot twee keer toe verkeerde informatie stuur.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mezelf omdat ik al eerder een bestelling heb geplaatst met hoge portokosten en dit beschouw als de druppel die de emmer doet overlopen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat t ik zelfverantwoordelijkheidkan nemen door gewoon de rekenening te betalen en te beseffen dat de zaken zo kunnen gaan,

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn dat ik denk dat ik goedkoop uit ben door een bestelling in het buitenland te plaatsen en nu toch voor hoge kosten moet opdraaien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gefrustreerd te zijn bij een eerdere bestelling die al duur uitviel en deze emotie mee te nemen naar de huidige.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op het systeem omdat ik  extra moet betalen om mijn fysieke lichaamte ondersteunen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf een aanstelster te vinden omdat ik 30 euro extra moet betalen.

Als ik een mail krijg met het verzoek extra belasting en/of portokosten te betalen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik niets anders kan doen dan de regels op te volgen zoals ze zijn vastgesteld. Ik ga met mezelf de verbintenis aan een volgende keer goed te kijken wat de totale kosten zouden kunnen zijn en mijn bestelling aan te passen.

Als ik een verzoek krijg tot extra betaling van het een of ander dan ik niet kon voorzien, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat er altijd onvoorziene kosten kunnen zijn en dat dit consequenties zijn van het systeem waarin we leven. Ik ga met mijzelf te verbintenis aan bij onvoorziene uitgaven mijzelf de support te geven door mijn adem en mijzelf zo richting te geven.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 283 Extra kosten voor een bestelling

  1. Kunnen je nog van pas komen in de toekomst, deze zelfverbintenissen!

Geef een reactie

