dag 278 Hoe ben ik in een nieuwe groep?

groepGisteren heb ik voor de eerste keer kennis gemaakt met andere Destonians uit Nederland. Het was prachtig om met gelijkgestemden te praten over het proces wat we doormaken en elkaar fysiek te ontmoeten. Wat ik bij mezelf bemerkte was dat ik niet helemaal op mijn gemak was, de groep was nieuw voor mij en ik had vooral moeite om meerdere mensen tegelijk aan te spreken. Bij een één op één gesprek met mensen bleef ik kalm en kon ik kalm blijven maar ik merkte als ik iets zei waar meerdere mensen naar luisterden dat een gejaagd, nerveus gevoel mij overviel. Alsof ik bang was de verkeerde dingen te zeggen, voor dom aangezien te worden of niet interessant genoeg over te komen. Ik zag ook dat ik sommige mensen bewonderde die met gemak spraken en de aandacht kregen bij wat ze vertelden over hun dagelijks leven. Ook de kalmte en vrijheid die ze vertegenwoordigden benijdde ik.
Ik heb hier over nagedacht en zie dat er al een lange tijd een angst bestaat om in het openbaar te spreken, bijvoorbeeld in een nieuwe omgeving in een groep mensen die ik nog niet goed ken. Ik probeerde dit terug te halen naar mijn jeugd en de herinnering kwam op dat ik meerdere malen van school ben gewisseld en in een nieuwe, onbekende groep geplaatst werd. Eenmaal was dit traumatisch (waar ik al eerder over heb geschreven) toen ik van Amsterdam naar Rotterdam verhuisde en mijn accent daar niet in goede aarde viel, dit kwam omdat de lerares een hekel had aan mijn Amsterdamse tongval. Misschien heb ik toen verlegenheid en angst en ontwikkeld om in een nieuw gezelschap te spreken omdat ik bang was uitgelachen te worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben angst, gejaagdheid en verlegenheid te hebben als ik in een nieuwe groep mensen verkeer en meerdere mensen aanspreek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn de verkeerde dingen te zeggen als ik in een nieuwe groep mensen ben, zelf al ben ik in gezelschap van mensen die zich al lange tijd geoefend heeft alle reacties alleen bij zichzelf te onderzoeken en niemand te veroordelen voor hetgeen zij zeggen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn uitgelachen te worden, voor dom te worden uitgemaakt als ik in een nieuwe groep mensen ben waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben een herinnering te hebben als kind te worden uitgelachen om mijn accent.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben anderen te bewonderen en te benijden om hun gemakkelijke manier van praten en waarin ze de belangstelling opwekken met interessante gesprekken waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben in een polariteit te zijn van angst/verlegenheid te spreken in gezelschap en bewondering /aandacht te willen van anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij door mijn angst en verlegenheid af te scheiden van de groep.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik in het moment dat ik gejaagdheid/nervositeit voel als ik iets zeg of heb gezegd de respons afwacht en niet zie waar de bron is van mijn gejaagdheid/nervositeit is zodat ik geheel door de energie in beslag word genomen.

Als ik zie dat ik angsting/gejaagd ben en bang ben om mij te uiten in een nieuwe groep, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik al mijn oude herinneringen niet hoef mee te nemen naar een nieuwe ervaring en ik gewoon mijzelf kan zijn, ik realiseer me dat ik niet interessant hoef te zijn of de aandacht hoef te trekken maar een gesprek kan voeren zonder de postieve en negatieve energieen.
Ik stel mijzelf ten doel in een nieuwe omgeving, nieuwe groep mensen hier te zijn, mijzelf te gonden en door iedere opkomende emotie of gevoel te ademen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 278 Hoe ben ik in een nieuwe groep?

  1. mijn reis naar leven zegt:

    Cool Marjo en herkenbaar, dank voor het delen. Ik vond het zooooo leuk om je in het echie te zien, en byzonder omdat je ver woont.

Geef een reactie

