dag 274 Frustratie door vergelijkingen (2)

GOLDFISH-800-x-400Dit is een vervolg op dag 273

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik al bijna 40 jaar rondloop met een veroordeling naar het land waar ik nu woon, waarbij ik bij mijn eerste bezoek teleurgesteld was over de staat waarin het land verkeerde, de schaarste in de winkels, de sombere uitstraling van de stad waarbij bijna alle winkels en restaurants staatsbedrijven waren en waar mensen werkten zonder motivering /  enthousiasme / interesse en slechts aanwezig waren op hun werk om hun salaris te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zelf gewerkt heb om geld te verdienen waarbij ik dit werk niet gedaan zou hebben als het niets had opgeleverd, maar dat het salaris dat hier tegenover stond veel hoger was dan het salaris dat de mensen hier krijgen (kregen).

Ik realiseer me dat mensen die onderbetaald worden voor het werk dat ze doen, gedemotiveerd, chagrijnig en ongeïnteresseerd zijn en dat dit 20 jaar na de val van Joegoslavië niet verdwenen is, temeer omdat de economische situatie de laatste jaren in toenemende mate verslechtert.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben frustratie te voelen door leugens die verteld worden hier, waarin ik mezelf vergeef niet te zien /begrijpen /realiseren dat ik geprogrammeerd ben in een systeem waarbij je alles mag en kan zeggen in Nederland en dat hier een dictatoriaal regime was waar je niet je mening kon delen omdat men nooit wist wat de consequenties daarvan konden zijn.

Ik realiseer me dat ik zelf ook wel eens lieg omdat het een betere uitkomst geeft aan bepaalde situaties.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het hinderlijk te vinden dat mensen zich niet aan hun woord houden als ik een afspraak met ze maak om bijvoorbeeld iets in huis te doen, waarin ik niet zie dat zij er alles aan doen om zoveel mogelijk werk binnen te halen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard me te ergeren aan het geklaag van de mensen hier waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien / begrijpen /realiseren dat de mensen redenen hebben om te klagen omdat ze geen andere uitweg zien dan proberen te overleven in deze maatschappij.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de mensen hier te veroordelen omdat ze geen verantwoording nemen voor henzelf en de maatschappij waar ze in wonen, waarbij ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben zelf geen verantwoording te hebben genomen voor mijzelf en de wereld waarin wij leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het vervelend te vinden als ik merk dat er gekletst wordt over me, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben zelf thuis over de mensen uit het dorp te praten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een oordeel te hebben dat de mensen hier stug en onvriendelijk zijn, terwijl als ik ze begroet mijn oordeel al klaar heb en niet de moeite doe ze te leren kennen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zelf geen moeite doe om mensen te leren kennen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mensen hier oppervlakkig te vinden waarbij ik zelf niet in staat ben een diepzinnig gesprek met hen te voeren door mijn taalbarriere.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me boos te maken als ik zie hoe volgzaam volwassenen en kinderen zijn in vergelijking met Nederland, waarin ik mezelf toegestaan en aanvaard heb zelf volgzaam aan mijn gedachten, gevoelens en emoties te zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me te storen aan de manier waarop ouders hun kinderen controleren en waarin volwassenen elkaar controleren waarin ik niet zie dat ik controle gebruik om mijn eigen angst te verdoezelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn angst te verbergen door controle te gebruiken.

wordt vervolgd

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

