dag 267 Mezelf bekijken op een video met veroordeling

laagVandaag heb ik naar een hangout gekeken van mijzelf en twee anderen. Nou gekeken, ik heb wat flarden gezien. Ik heb namelijk zoveel zelfkritiek dat ik nauwelijks naar de hele hangout kan kijken. Ik vind mezelf te lelijk en te oud. Dit is de derde keer dat ik heb meegedaan en de vorige twee keer heb ik ook maar een paar seconden “durven” kijken naar mezelf. Ik weet dat ik mezelf saboteer door zo te denken en het is nu tijd om daar zelfvergevingen voor te schrijven.
Ik kan me niet goed herinneren wanneer er een patroon ontstaan is, ik denk zo rond mijn 7e, 8e jaar. Ik herinner me dat als ik naar school liep en naar mezelf keek in een winkelruit ik vond dat ik een holle rug had en heb toen waarschijnlijk een ander houding aangenomen om mijn rug minder hol te laten lijken. Dus dit is al ruim 50 jaar gaande.
Van mijn ouders kan ik me herinneren dat er geen of nauwelijks zelfacceptatie/zelfliefde was. Van mijn vader zag ik dat hij niet in staat was in een gewone winkel kleding te kopen maar naar een speciale high and mighty shop ging omdat hij te dik was. Mijn moeder beweerde altijd dat ze lelijk op foto’s stond en dat heb ik ook overgenomen van haar. Ik heb bijna altijd met afschuw naar mijn eigen foto’s gekeken, het gekke is als de foto’s een jaar of 10 oud waren had ik daar minder last van, dan vond ik mezelf er eigenlijk best leuk op staan. Dus nu er video’s met mij gemaakt worden is dat idee nog steeds aanwezig, want ik heb er nooit iets mee gedaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet naar mezelf te durven kijken omdat de zelfkritiek zo groot is dat ik walg van mezelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te schrikken als ik mezelf terugzie op een video.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik te lelijk en te oud ben om mezelf op een video te vertonen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te kleineren, te verminderen, te saboteren als ik mezelf in beeld zie op een video.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken en te geloven dat mijn ogen geen zelfexpressie hebben maar een trieste uitstraling hebben die ik relateer aan een leven waarin ik geen gereedschap had om effectief om te gaan met mijn gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben voor de hangout allerlei posities te hebben aangenomen om zo voordelig mogelijk in beeld te komen.

Ik vergeef  mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat andere mensen zullen schrikken als ze mij op een bewegend beeld zien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat andere mensen zullen zeggen dat het eigenlijk niet kan dat ik me vertoon op een video.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en en aanvaard te hebben de kwaliteit van de hangout omlaag te halen door mijn deelname hierin.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben andere mensen die in een video deelnemen altijd beter, mooier, sprekender, aantrekkelijker zijn dan ik waarin ik me vergelijk met hen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te vergelijken met anderen waarin er direct een veroordeling opkomt naar mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me zorgen te maken hoe ik eruit zie op een video in plaats van te zien/begrijpen/realiseren dat de ervaringen die wij via de hangouts willen doorgeven andere mensen kunnen stimuleren om ook met de Desteni tools aan het werk te gaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een negatief zelfbeeld van mezelf te hebben waarin ik met een negatieve kleuring mezelf bekijk en mezelf veroordeel voor mijn uiterlijk.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf verafschuw op foto’s waarin ik na ongeveer 10 jaar wanneer er een verouderingsproces heeft plaatsgevonden positief naar een jongere versie van mezelf kijk.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben moeite te hebben met ouder worden, waarin ik zie dat ik rimpels heb, mijn huid er slap uitziet, mijn tanden een beetje scheef zijn gaan staan, een onderkin zichtbaar is en ik met een gebogen rug achter een beeldscherm zit.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een negatief zelfbeeld, zonder zelfacceptatie, zelfliefde van mijn ouders te hebben gekopieerd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een beeld te hebben hoe ik eruit zou willen zien waaraan ik niet voldoe aan datgene wat me is ingegeven door media, televisie, tijdschriften, waarin ik denk dat ik er uit zou moeten zien als een fotomodel om geaccepteerd te worden door anderen en mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat uiterlijke schoonheid het enige is waar je aan zou moeten voldoen in deze wereld waarin glamour en beauty zo’n belangrijke plaats hebben ingenomen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ikzelf gecharmeerd ben van mooie mensen in de media, televisie, tijdschriften, internet waarin het lijkt dat zij een meerwaarde hebben.

ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet één en gelijk te staan met mijzelf maar mezelf  af te scheiden door een idee wat ik heb gevormd over mijn uiterlijk.

Als er een hangout gemaakt wordt met mij en er is een aarzeling/angst/weerzin om ernaar te kijken, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat wegkijken geen zin heeft en dat ik door de weerzin en angst kan doorademen en punten kan verbeteren die gebruikt kunnen worden in een volgende hangout.

Ik stel mijzelf ten doel de hangout te bekijken en te kijken of er nog verbeterpunten zijn en of er nog reacties zijn op mijn verschijning.

Als ik een foto van mezelf zie en ik bemerk afkeer, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik mezelf kan stabiliseren door zelfvergeving en correctie en adem door mijn reacties heen.
Ik stel mijzelf ten doel alle reacties te vergeven en te corrigeren die mij saboteren, kleineren en mij afscheiden van mijzelf zodat ik kan leven als de expressie van mijzelf.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 267 Mezelf bekijken op een video met veroordeling

  1. Pingback: dag 267 Mezelf bekijken op een video met veroordeling

Geef een reactie

