dag 266 Sleur

sleurAf en toe lijkt het leven een sleur, steeds weer hetzelfde werk uit te voeren, opruimen, schoonmaken, eten koken, afwassen, boodschappen doen, internetactiviteiten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het leven een sleur te vinden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geen genoegen te nemen met  activiteiten zoals het huishouden en mijn proces.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zonder hoogtepunten mijn leven een sleur vind en als saai bestempel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de hoogtepunten te willen maar niet te zien/begrijpen/realiseren dat bij de hoogtepunten ook de teleurstellingen horen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te weten wat ik anders zou willen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben tijdens mijn werkzaamheden om en rond het huis in mijn geest te verkeren en daarom saaiheid en sleur te ervaren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet te assisteren door me gewaar te zijn van mijn ademhaling en in plaats hiervan rond te dolen in mijn geest.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een zwaar gevoel te ervaren bij mijn dagelijkse bezigheden waarin het werk wat ik moet doen overweldigend lijkt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het werk voor mij te veel en te overweldigend is waarin ik verwacht dat anderen me meer zouden moeten helpen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te communiceren met anderen over eventuele assistentie maar in mijn geest te verblijven en gedachten de vrije loop te geven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gedachten te hebben dat het niet eerlijk is wat ik allemaal moet doen waarin ik denk dat er geen tijd over blijft voor mijn proces omdat ik me ’s avonds te moe voel om nog een blog te schrijven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een zondebok te zoeken voor mijn tijdsindeling die ik niet effectief en efficient indeel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet effectief te zijn in mijn dagelijks leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren wat de juiste balans is tussen spanning en ontspanning, waarin ik soms te lang fysiek werk doe of te lang ontspanning zoek.

Als ik zie dat ik een sleur of saaiheid ervaar dan stop ik en adem.
Ik realiseer me dat ik nog veel in gedachten, gevoelens en emoties zit en vergeet me gewaar te zijn van mijn adem.
Ik realiseer dat het belangrijk is een balans te vinden tussen lichamelijke en geestelijke activiteiten.
Ik stel mezelf ten doel me gewaar te zijn van mijn adem en te kijken hoe ik de lichamelijke activiteiten kan af wisselen met zittende activiteiten achter de computer.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 266 Sleur

  1. Pingback: dag 266 Sleur

Geef een reactie

