dag 261 Emotioneel bij terugkomst

Gisteren ben ik teruggekomen van een week Nederland, na ongeveer twee jaar niet meer geweest te zijn.
Bij aankomst in Nederland merkte ik dat ik emotioneel werd als iemand me vroeg hoe het nu was om weer in Nederland te zijn. Ik heb veel emoties weggestopt de afgelopen tijd, wel eens gemerkt dat beelden/plaatjes van Nederland een emotie van heimwee teweeg brachten en daar ook zelfvergeving op gedaan.
Het is allemaal zo bekend en comfortabel in Nederland, de meeste mensen hebben centrale verwarming, ook het appartement waar ik logeerde, ik voel me comfortabel met het Nederlands, de diversiteit van de vele culturen, het gemak om iets te kopen wat je nodig hebt zonder daar veel voor te hoeven zoeken. De efficiëntie van het openbaar vervoer, alhoewel ik mezelf wel even moest bijscholen bij alle automatisering.
Kortom ik zag alles door een roze bril en die zette ik pas af toen ik weer landde.
In deze blog wil ik er achter komen wat nu precies de emoties zijn die ik voelde en dan zelfvergeving/zelfcorrectie toepassen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben geëmotioneerd te raken als mensen mij vroegen “hoe is het nu om weer terug te zijn in Nederland?”

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet te voelen als mensen mij vragen “hoe is het nu om weer terug te zijn in Nederland?”.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zelfmedelijden te voelen als ik in Nederland ben omdat ik me gedwongen voel om in een ander land te wonen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik gedwongen word om in een ander land te wonen waarin ik mezelf vergeef niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat dit de consequenties zijn van een leven lang niet gewaar te zijn van mijn patronen/gewoontes die ik gekopieerd heb van mijn ouders en omgeving als een geest bewustzijnssysteem.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben Nederland door een roze bril te zien waarin alles beter/leuker/comfortabeler/positiever lijkt en ik me hierdoor positief laat beïnvloeden waarin ik mezelf in een slachtofferrol zet door te denken dat ik geen deelnemer meer mag zijn van deze maatschappij.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat vele mensen in Nederland in minder goede omstandigheden leven, zoals armoede, waardoor zij geen toegang hebben tot goede behuizing, gezonde voeding en degelijke kleding.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik in mijn comfort zone wil verblijven en geen inspanning lever om in een nieuwe omgeving te integreren, waarin ik steeds verlang naar het bekende, vertrouwde leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn verlangen om de in mij bekende, vertrouwde omgeving te leven, te onderdrukken en hiermee mijn lichaam te beschadigen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben met een negatief gevoel te vertrekken uit Nederland waarin ik mijn realiteit baseer op een positief gevoel dat ik verkrijg door een bekende/vertrouwde omgeving.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een polariteit te bestaan van positief en negatief aangaande het leven in Nederland of Kroatië.

Als ik zie dat ik me positief of negatief voel, in de zin van vertrouwdheid/bekendheid in de omgeving waar ik me begeef, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik als ik niet hier ben als een en gelijk met mijn adem en me identificeer met oude/bekende/vertrouwde gewoontes/patronen en me dus gevangen zet in gedachten, gevoelens en emoties.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mezelf te gronden en hier te zijn of dat nu in Nederland is of elders.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 261 Emotioneel bij terugkomst

  1. Pingback: dag 261 Emotioneel bij terugkomst

Geef een reactie

