dag 256 Een medestander willen

meningsverschilEen dezer dagen zag ik dat ik een meningsverschil met iemand had, die onmiddellijk  zijn gelijk wilde halen door een ander te overtuigen van zijn gelijk en hierin stond ik tegenover twee mensen die het oneens met mij werden. Ik voelde me aangevallen omdat twee mensen reageerden op mij en ik voelde me klein en nietig worden door deze tegenstand.
Als ik de situatie naar mij zelf haal zie ik dat ik vaak hetzelfde doe en heb gedaan, namelijk mijn gelijk willen halen door een ander hierin te betrekken en diegene door argumentatie met een emotionele lading zover te krijgen in plaats van hier te blijven en mijzelf richting te geven in de situatie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me verloren, zwak, klein en nietig te voelen op het moment dat meer dan één persoon zich tegen mij keert omdat ik een andere mening heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn als ik een meningsverschil heb dat de ander support probeert te krijgen van een derde om zijn gelijk te halen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik niet opgewassen ben tegen meer mensen met een andere mening dan de mijne.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik bij mijn mening kan blijven als er slechts een persoon tegenover mij staat, waarin ik het laf vind als de ander een medestander zoekt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik mijn mening/idee moet verdedigen tegenover een ander/anderen in plaats van te zoeken naar een oplossing.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat er altijd een oplossing mogelijk is voor een verschil van mening/idee.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat er geen ruimte kan zijn voor het zien van een oplossing zolang ik blijf staan op mijn standpunt van “ik weet het beter” of “ik heb gelijk”.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te beperken, verblinden en te verlammen door te denken dat mijn mening/idee beter is, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik al in een reactie ben zodra ik vasthoud aan mijn idee/mening.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zelf medestanders zoek om mijzelf sterker en machtiger te voelen in de mening die ik heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik medestanders nodig heb om mijn ideeën en meningen te uiten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medestanders te zoeken door mijn mening/idee aan de ander te vertellen waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben niet duidelijk de mening/idee van de ander te begrijpen, waardoor er dus een ongelijke discussie tot stand komt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medestanders te zoeken voor mijn ideeën, meningen en opvattingen in plaats van hier te zijn en mijzelf te ondersteunen door mijn adem waarin ik als een en gelijk met de ander een oplossing probeer te vinden.

Als ik zie dat ik vast wil houden aan mijn idee/mening dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik mezelf beperk en verlam bij het vasthouden aan een idee/mening.
Ik stel mijzelf ten doel wanneer ik mij vasthoud aan een idee/mening mijzelf richting te geven door te ademen en te zien wat het beste is voor allen.

Als ik zie dat ik bang, geïrriteerd raak als de ander een medestander zoekt om zijn gelijk te halen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik een stap terug kan doen en eerst zoek naar een oplossing en dat het niet uit maakt of er 1 of meerdere mensen het niet met mij eens zijn.
Ik stel mijzelf ten doel te allen tijden te zoeken naar de oplossing en te stoppen met kijken naar de verdeeldheid die ik creëer.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 256 Een medestander willen

  1. Pingback: dag 256 Een medestander willen

Geef een reactie

