dag 253 Wie is hier verantwoordelijk? (2)

discoverDit is een vervolg op dag 252 waarin ik wil onderzoeken in hoeverre ik anderen de schuld geef of heb gegeven voor de ziekte/welbevinden van een persoon/mijzelf.

Wat direct bij mij opkomt is de herinnering aan mijn vader die ik verantwoordelijk achtte voor de ziekte en dood van mijn moeder. Zij kreeg kanker op haar 51e en overleed kort nadat de diagnose was gesteld. Mijn moeder werd tijdens hun huwelijk vaak uitgescholden en veroordeeld door mijn vader waarbij hij de k-woorden gebruikte.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat mijn vader de oorzaak was van de ziekte en uiteindelijk dood van mijn moeder.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn vader schuldig te bevinden aan de dood van mijn moeder omdat hij haar altijd met k-woorden uitschold.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat mijn vader mijn moeder ziek heeft gemaakt door zijn manipulerende, boze, gefrustreerde karakter waarbij hij mijn moeder gebruikte als pispaal.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat mijn moeder een (financieel)-afhankelijke positie had gecreëerd voor zichzelf en geen richting kon geven aan de verwensingen/vervloekingen die op haar gericht waren, maar ze in haar lichaam onderdrukte als negatieve energie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren hoe dit proces in de ouderrelatie verliep, waarin ik hun patronen heb veroordeeld en gekopieerd als een geestbewustzijnssysteem.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ieder mens zelfverantwoordelijk is in deze wereld, hoe deze wereld functioneert en hoe wij allen verantwoordelijk zijn voor elkaar.

Ik had een vriendin die ook op jonge leeftijd aan kanker overleed en gaf in gedachten haar man de schuld dat hij een energiezuiger was en oorzaak was van haar ziekte. Ik dacht toen dat anderen de energie bij je weg konden halen door hun gedrag. Energiezuigers zouden in staat zijn jouw energie weg te halen zodat jij uiteindelijk bekaf bent van hun gedrag en gepraat. Interessant om eens te kijken wat er nu werkelijk gebeurt.

 

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat negatieve mensen de energie kunnen zuigen van anderen en positieve mensen je energie kunnen geven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben sommige mensen als energiezuigers te bestempelen waarin ik denk dat sommige mannen een dominante rol spelen en hiermee de energie van vrouwen weg kunnen halen, waarin ik me niet gerealiseerd/gezien /begrepen heb dat die vrouwen dit laten gebeuren (accepteren).

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik energie creëer als boosheid, irritatie, gevoel van onderdrukking, inferioriteit wanneer iemand een dominante rol speelt in mijn leven waarin ik niet zie dat ik degene ben die de emoties toelaat en op die manier uitgeput raak.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat sommige mensen veel aandacht vragen en dat zij bestempeld worden als energiezuigers.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat anderen verantwoordelijk zijn voor mijn energie in plaats van te zien dat ik door in polariteiten van positief en negatief te verkeren mijn energie door mijn lichaam laat razen en hiermee geen richting geef aan mijn wezen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat positieve en negatieve energie in de geest plaatsvindt en dat ik (wij) toegelaten hebben gedachten, gevoelens en emoties ons lichaam te beschadigen en uiteindelijk te verwoesten.

Als ik zie of vind dat anderen verantwoordelijk zijn voor mijn ziekte/welzijn/gemoedstoestand dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik degene ben die in reacties van boosheid, irritatie, gevoelens van onderdrukking, inferioriteit toelaat en hierdoor ziekte en zwakte creëer van mijn lichaam.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan mijzelf richting te geven aan mijn leven door een en gelijk te staan met ieder wezen en de verantwoording te nemen voor mijn gedachten, gevoelens en emoties en mijzelf te ondersteunen door mijn adem.

 

 

 

 

mind creates fear anger love

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

