dag 252 Wie is hier verantwoordelijk?

blameIemand zei vandaag tegen mij dat ik verantwoordelijk ben voor de ziekte van hem. Dit maakt mij boos en verdrietig. Ten eerste vind ik dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn leven/ziekte en niet een ander hiervan de schuld kan geven en ten tweede lijkt het alsof er iets in mij resoneert dat vindt dat de persoon gelijk heeft en dat ik hier schuldig aan ben, want waarom doet dit mij zo’n verdriet als dit gezegd wordt?

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig en boos te zijn als iemand zegt dat ik degene ben die hem/haar ziek heeft gemaakt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door de opmerking dat het mijn schuld is dat de persoon ziek is geworden het liefst uit het leven van die persoon wil verdwijnen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het liefst uit het leven van die persoon te verdwijnen om deze opmerking nooit meer te horen zodat ik dat wat gezegd is diep kan wegstoppen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben opmerkingen van anderen die ik niet aardig of leuk vind weg te willen drukken en niet te willen zien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in gedachten te participeren van hoe kun je nou denken dat een ander je ziek maakt terwijl je zelf verantwoordelijk bent voor jouzelf waarin ik niet wil zien wat ik mijzelf aandoe.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat er iets in mij is dat resoneert met de opmerking dat ik verantwoordelijk ben voor zijn/haar ziekte.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdriet te voelen dat iemand zegt dat ik verantwoordelijk ben voor zijn/haar ziekte terwijl ik graag het tegenovergestelde zou willen horen, nl ik ben blij dat je in mijn leven bent.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken ik er hier ben op deze wereld om anderen tot dienst te zijn of gelukkig te maken en als ik hoor dat dit niet zo is ben ik intens verdrietig.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat het verdriet en de boosheid die ik voel voortkomt uit mijn geestbewustzijnssysteem waarin een bepaalde zin resoneert die betekent dat ik het niet waard ben om hier te bestaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat anderen en ikzelf mij niet waard vinden om te bestaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben zo bang te zijn om niet te mogen bestaan dat ik het liefst wegkruip.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik slechts bestaansrecht heb als anderen dat ook vinden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik hier ben om als één en gelijk aan leven te staan wat betekent dat ik gelijk sta aan iedereen.

Als ik zie dat ik denk niet te mogen bestaan of als ik een afkeuring bemerk van anderen om hier te zijn dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik mezelf bestaansrecht geef door hier te zijn als een en gelijk aan mijn adem.
Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om hier te zijn op het moment dat een ander mij bekritiseert of mij schuldig bevindt van hun/haar ziekte en ongemak.

In mijn volgende blog onderzoek ik mijn beschuldigingen naar anderen voor het welbevinden van mijzelf en anderen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 252 Wie is hier verantwoordelijk?

  1. Pingback: dag 252 Wie is hier verantwoordelijk?

Geef een reactie

