dag 245 Eerlijk duurt het langst?

geldVandaag was ik erg van slag omdat ik een ervaring van iemand had gehoord die in een soortgelijke situatie was geweest als X en die door de macht van het geld in een penibele situatie was terechtgekomen.
Degene die verantwoordelijk was voor haar situatie was erg rijk en kon hiermee het hele systeem naar zijn hand zetten. Dankzij zijn rijkdom en de invloedrijke contacten die behoorden tot zijn kennissenkring heeft hij het systeem kunnen omkopen.
Plotseling drong de waarheid tot me door dat geld inderdaad deze wereld beheerst en dat er niet iets is zoals een rechtssysteem. Jarenlang heb ik geloofd in het rechtssysteem en dacht dat corruptie en omkoperij tot de categorie maffiafilms behoorde en dat je daar nooit mee te maken zou krijgen. Ik geloofde ook dat het goede het kwade altijd zou overwinnen in de zin dat eerlijkheid het langst duurt. Je zou dus eigenlijk kunnen zeggen in plaats van dat eerlijkheid het langst duurt, je heel lang op eerlijkheid kan wachten, zolang je zelf niet het systeem verandert, verandert er niets. En om het systeem te veranderen dien je eerst jezelf te veranderen, dus de reacties die je hebt op het systeem zoals gedachten, gevoelens en emotie.
Ik zie veel negatieve reacties bij me opkomen als ik dit verhaal hoor van omkoperij en leugens waarbij veel mensen betrokken zijn geweest.
Ik voel me boos, verdrietig, teleurgesteld, angstig als ik zie hoe geld deze wereld regeert. En als sommige mensen dan tegen me zeggen “het komt wel goed joh” dan word ik nog bozer, vooral omdat ik deze dooddoener zelf vaak heb gebruikt als rechtvaardiging van het systeem zodat je er niet meer aan hoeft te denken en vervolgens je gedachten en emoties verdringt. Of als een positieve tegenhanger, het komt wel goed joh, god zorgt wel dat het allemaal goed komt.
Inmiddels ben ik er door het Desteni materiaal achter dat je zelf verantwoording dient te nemen, voor jezelf, voor je omgeving en uiteindelijk voor de hele wereld.

The most important thing in the world https://www.youtube.com/watch?v=qU3OvnAj_2Y

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben van slag te zijn/verlamd toen ik hoorde van de ervaring van een persoon die in een strijd belandde en verloor omdat ze niet zo veel geld had als de tegenpartij, waarin ik mij identificeer met de ander en mij vergelijk terwijl iedere situatie verschillend is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik me identificeer/vergelijk met een ander en niet beschik over alle nodige informatie en zo dus op basis van een beetje kennis conclusies trek die me verlammen van angst.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me verlamd te voelen van angst omdat ik bepaalde ingrediënten van een verhaal toepas op mijn eigen situatie (en van X) en al gelijk visioenen krijg van hoe het zou zijn als ….. gebeurt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor het systeem waarin we leven omdat ik denk dat geld het allerbelangrijkst is waarmee veel mensen om te kopen zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de meeste mensen hier op aarde bang zijn niet genoeg geld te hebben en (bijna) alles zullen doen om aan geld te komen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij onveilig te voelen in een wereld waarin geld zo een belangrijke speelt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat eerlijk het langst duurt, zonder in te zien dat geld deze wereld beheerst en we dus lang kunnen wachten op eerlijkheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ikzelf en als mensheid verantwoordelijk ben voor de macht die wij aan geld hebben gegeven en die wij belangrijker hebben gemaakt dan wat het allerbeste is voor ons levende wezens.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat er een hogere macht is en dat alles goed zal komen, waarin ik mijzelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben geen verantwoordelijkheid te hebben genomen in mijn leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en teleurgesteld te worden als iemand tegen me zegt “komt wel goed joh” omdat ik denk dat het een dooddoener is, waarin ik mijzelf heb toegestaan en aanvaard niet te zien dat ik deze woorden van het “komt wel goed joh heb” gebruikt om de boel op zijn beloop te laten en de verantwoording te laten varen.

Als ik zie dat ik bange gedachten/emoties heb omdat ik denk dat alleen mensen met geld de wereld regeren en dat ik daar de dupe van zal zijn, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat angstgedachtes mij verlammen en mij beperken in het hebben van een goed zicht en het bedenken van strategieën.
Ik stel mijzelf ten doel mijzelf richting te geven door hier te zijn 1 en gelijk met mijn adem en naar gerichte oplossingen te zoeken door zoveel mogelijk informatie in te winnen en te doen wat het beste is voor allen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 245 Eerlijk duurt het langst?

  1. Pingback: dag 245 Eerlijk duurt het langst?

Geef een reactie

