dag 235 Mijn gelijk willen hebben

rightT. Pluim (1911), Keur van Nederlandsche woordafleidingen
Gelijk, letterlijk: hetzelfde lijk (= lichaam, uiterlijk, gedaante) hebbende.

 

Nadat is gisteren de zelfvergevingen had uitgesproken van het moeder matrix systeem (zie vorige blog) zag ik dat ik tijdens een gesprek mijn gelijk wilde hebben.

Ik vergeef mezelf dat ik van mezelf heb aanvaard en toegestaan dat ik altijd gelijk wil, moet en zal hebben. (www.desteni.net)

Ik vergeef mezelf dat ik van mezelf heb aanvaard en toegestaan in een verlammende angst te leven om misschien ‘fout’ te zitten of een vergissing te maken – ik moet en zal dus altijd ‘gelijk’ hebben. (www.desteni.net)

Ik had een discussie met mijn huisgenoten over het wel of niet prijzen van kinderen voor het werk dat ze hadden gemaakt, bijvoorbeeld een tekening of een knutselwerkje. Ik zag dat ik vasthield aan mijn mening en dat ik de verkeerde woordkeuze had gebruikt, in plaats van te zeggen: dat is mijn mening erover of ik denk dat het zo is, zei ik “het is zo”. En dat maakte dat ik niet een en gelijk stond met de ander maar mezelf verheven voelde.
Dus ik heb een mening ergens over, die in dit geval berust op iets dat ik heb gelezen of gehoord en niet zelf heb onderzocht en dan verkondig ik de waarheid die helemaal niet strookt met de algemene dagelijkse opvattingen zoals die gelden. En in plaats van toe te geven dat ik ook niet precies weet waar ik over praat, houd ik vast aan wat voor mij de waarheid is en wil mijn gelijk hebben. Er werd mij ook verweten dat ik altijd gelijk wil hebben.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat als ik iets gehoord of gelezen heb wat ik niet zelf onderzocht en geleefd heb als waarheid te verkondigen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat als ik iets gelezen of gehoord heb dat dit de waarheid is en hierin vergeet dat ik datgene eerst zelf moet leven.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik in plaats van te zeggen dat ik denk dat iets zo is, of dat het mijn mening/geloof is dat ik erover heb, te zeggen dat het zo is en niet anders.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben anderen mijn ideeën/geloof op te leggen als de enige waarheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben vast te houden aan een idee/geloof waarvan ik denk dat dit waar is, zonder te onderzoeken of ik werkelijk weet waarover ik spreek.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik mijzelf vastzet in het halen van mijn gelijk en geobsedeerd raak om gelijk te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf af te scheiden van mij om mijn gelijk te halen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en verdrietig te worden als ik het idee heb dat ik geen gelijk heb of als mensen mij tegenspreken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben allerlei voor anderen onbegrijpelijke en moeilijke termen tevoorschijn te toveren zoals polariteit en ego om mijn gelijk te krijgen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat het woord “gelijk” overeenkomstig of eender betekent terwijl gelijk krijgen ongelijkheid betekent.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik gelijk wil krijgen/hebben in plaats van één en gelijk met iemand te staan.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat als ik mijn gelijk wil krijgen ik in ongelijkheid besta.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben na de discussie nog in boosheid te verkeren en te denken dat het onmogelijk is om met anderen te discussiëren over onderwerpen waarvan ik denk dat ik er van alles van weet, terwijl ik degene ben die vast blijf houden aan de mening of het idee/geloof.

Als ik zie dat ik het niet eens ben met een ander en mijn gelijk wil krijgen of hierin blijf vasthouden dan stop ik en adem.
Ik realiseer me het er niet om gaat om over een punt gelijk te krijgen maar dat ikzelf het punt dien te onderzoeken en te leven, zodat ik het levende voorbeeld kan zijn.  Ik realiseer me dat ik me vasthoud aan mijn gelijk in plaats van gelijk te staan met de ander.

Ik stel mijzelf ten doel het punt van gelijk hebben/krijgen, denken gelijk te hebben verder te onderzoeken tot ik één en gelijk sta met de ander.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op dag 235 Mijn gelijk willen hebben

  1. Pingback: dag 235 Mijn gelijk willen hebben

  2. Mike Lammers zegt:

    Ja herkenbaar. Zo herkenbaar en wat mij enorm heeft ondersteund in deze lange weg die ik samen met en als mijn ego loop zijn deze interviews met Anu.

    https://eqafe.com/p/the-power-of-listening-reptilians-part-334
    https://eqafe.com/p/the-power-of-listening-part-2-reptilians-part-335

Geef een reactie

