dag 229 De uitslag van de homeopaat: positief en negatief

bloedlichaampjesVorige week heb ik een homeopaat bezocht. De reden dat ik hem bezocht was dat ik mezelf wilde testen op intoleranties voor voedsel zodat ik mijn voedingspatroon kan aanpassen indien dit nodig mocht zijn. Ik ben al een tijdje op zoek naar de juiste voeding voor mezelf en zag door de bomen het bos niet meer. Ik heb me verdiept in het bloedgroepdieet en beperk ook zoveel mogelijk het gebruik van koolhydraten dus ook suiker, maar als ik een en ander wil combineren weet ik niet meer zo goed wat ik nu wel en niet kan eten.

De test wees uit dat er reacties waren op harde kaas, witte suiker, margarine en olie die verhit wordt. Mijn bloeddruk lag op de grens van normaal/hoog en zal vaker gecontroleerd moeten worden en mijn lichaamstemperatuur was aan de lage kant. Er werd ook een bloedonderzoek gedaan en dit liet oa een samenklontering (aggregatie) zien van bloedcellen en gekartelde randen van de celmembraan (De celmembraan, plasmamembraan, plasmalemma of membraan cellularis is een biologische structuur die de binnenkant van een cel scheidt van de buitenkant. Bron: wikipedia).

Celmembranen kunnen beschadigd raken door oxidatie van de vetzuren in het membraan. Vrije radicalen doen veel kwaad in je lichaam en zorgen voor een snellere veroudering, tasten onverzadigde vetzuren aan, kunnen DNA schade veroorzaken (en dus kanker), oxideren cholesterol waardoor aderverkalking kan optreden, slopen de collageen en bloedvaten in je huid, beschadigen belangrijke enzymen in je lichaam. Met andere woorden, de slopers van je lichaam. Maar je lichaam kan de schade beperken door de radicalen te vangen met behulp van anti-oxidanten. Zorg dus voor voldoende aanvoer van anti-oxidanten, hiermee kun je een hoop ellende uitstellen en veroudering afremmen. Kies zo veel mogelijk voor de verse natuurlijke vorm.
http://www.robkalmeijer.nl/voedingsleer/nutrienten/anti-oxidanten/index.htm 

Ik kreeg een dieet voorgeschreven dat vooral bestaat uit fruit, gekookte groente en vlees overgoten met een lepel olijfolie en lijnzaadolie, Omega-3 en een homeopathisch middel: Super Mega CoQ 10.
Ik kom er nu achter dat er een idee ontstaan is dat bakken in olijfolie gezond is. Wij kopen onze olijfolie rechtstreeks bij een boer en dit is eerste klas olijfolie (extra vierge), maar ook lees ik dat dit de slechtste soort om in te bakken omdat het rookpunt lager ligt dan bij bijvoorbeeld olijfolie van een derde persing. In ieder geval gaan er veel vitamines, mineralen, spoorelementen, fytonutriënten, antioxidanten  e.a. verloren door verhitting.

Wat ik bij mijzelf heb gezien is dat ik een positieve reactie kreeg bij het horen van de uitslag: er waren nauwelijks voedselintoleranties en het voedsel waarop een reactie kreeg gebruikte ik al nauwelijks. Ik vertelde ook velen dat ik gehoord had van de arts dat ik redelijk gezond was.

Later ben ik ik me meer gaan verdiepen in de bloedtest en zag dat ik deze uitslag niet serieus had genomen, ik heb me meer gefocust op de uitslag van de meting op intoleranties dan op de bloedtest en de lichamelijke bevindingen. Dus een grotere focus op het positieve resultaat dan op het negatieve resultaat. Ik was dus eerst in een euforische stemming wat later omsloeg in een somberheid toen ik me realiseerde dat mijn gezondheid toch niet zo geweldig was dan ik in eerste instantie dacht. Ook heb ik het advies van de homeopaat gekregen mijn hormoonfuncties te laten onderzoeken.

 

Zelfvergevingen en -correcties volgen.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 229 De uitslag van de homeopaat: positief en negatief

  1. Hoi Marjo aanvullend op de fysieke ondersteuning luisterde ik van de week een interview van Sunette waarin de cel en celmembranen genoemd worden en hoe de energetische lading gekoppeld aan herinneringen hier invloed heeft:

    https://eqafe.com/p/memories-in-your-body-quantum-systemization-part-63.

    (Bakken doe ik in een combinatie van kokosolie met roomboter – deze zijn stabieler dan olijfolie als het verhit wordt – koken is natuurlijk nog beter zoals je geadviseerd krijgt).

Geef een reactie

