dag 225 Erkenning willen voor mijn inspanning

Vandaag is het een week geleden dat ik heb geschreven en de reden hiervoor is dat ik 5 dagen mijn kleindochters te logeren had en ik overdag geen ruimte had om iets voor mezelf te doen. ’s Avond om ongeveer 8 uur bracht ik ze naar bed en las ze voor om vervolgens met z’n drieën in slaap te vallen, ik was namelijk uitgeput.
Ik had mezelf een voorgenomen om deze dagen te kijken naar mijn boosheid die vaak opkomt als erg geplaagd wordt en de laatste paar dagen van de periode kon ik zien dat mijn zelfvergevingen effect hebben gehad op de situatie. Ik kon stabiel reageren en met zachtheid de situatie een draai geven zodat de plagerijen ophielden. Duidelijk was dat het geplaag voortkwam uit een onzekerheid en een idee dat de jongste als liever en leuker werd gezien dan de oudste en ik heb X ook vele malen verteld dat ze voor mij gelijk waren. Ik heb hierbij veel support ondervonden in het tweede deel van het Eqafe interview over parenting.

self-religion1

Een ander punt stak de kop toen we de laatste dag samen thuiskwamen van een middagje strand en mijn echtgenoot op hetzelfde moment ook arriveerde. Hij was op een bedevaartstocht geweest en rook sterk naar drank. Toen kwam er de gedachte op van: je doet wel zo religieus maar onderhand heb je wel gefeest en gedronken. Ik ging wat te eten klaarmaken en hij vertelde dat hij al had gegeten en zat wat glazig kijkend op de bank, ons observerend en opmerkingen makend van wat er aan mijn handelingen en van de kinderen scheelde. Hierbij kwam er bij mij steeds meer irritatie en boosheid op, vooral omdat deze dagen zo vermoeiend waren en ik weinig support van hem had gekregen. Ik vond van mezelf dat alles heel goed verlopen was en we van elkaar hadden genoten maar dat het allemaal wat makkelijker zou zijn geweest als ook hij zijn steentje had bijgedragen. Verstandelijk weet ik dat hij het eigenlijk niet aan kan, altijd gevaar ziet en zich zo veel mogelijk distantieert van het gedoe met de kinderen, maar emotioneel reageer ik nog steeds op zijn afwezigheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben je doet wel zo religieus maar onderhand heb je gefeest en gedronken onder het mom van een bedevaartstocht.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het religieuze gefeest rondom heiligen belachelijk te vinden, waarin een persoon wordt verheerlijkt en er niet wordt gezien hoeveel mensen er dagelijks lijden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat religieus voor mij betekent dat je een zinvol en menslievend bestaan leidt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik de dag met de kleinkinderen als geslaagd ervaar waarbij ik met voldoening terugkijk en zijn dag als onzinnig en schijnheilig.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben schijnheilig het eten klar te maken voor mijn kleinkinderen en onderwijl mezelf te verbijten over het gedrag van mijn echtgenoot.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te begrijpen dat je het belangrijker vind om een “heilige” te vereren die al eeuwen dood is en geen tijd voor je kleinkinderen kan maken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en geïrriteerd te zijn als ik bij mijn echtgenoot een dranklucht ruik.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de dranklucht en het glazige kijken van mijn echtgenoot te associeren met het beeld dat ik van mijn vader heb.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben erkenning voor mijn harde werk met mijn kleinkinderen te willen krijgen van mijn echtgenoot.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en geïrriteerd te zijn dat ik in die 5 dagen nauwelijks support heb gekregen van mijn echtgenoot.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien dat hij op zijn manier ook meewerkt door 4 kuub hout op te stapelen in de kelder.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf ver-ongelijk-t te voelen door de opmerkingen die mijn echtgenoot maakt terwijl ikzelf het idee heb een “good job” te hebben gedaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij niet als een en gelijk te zien met mijn echtgenoot, maar mezelf als meer te ervaren dan hij.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij af te scheiden van mijzelf door hem als minder te zien door zijn gedrag.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een idee, plaatje te hebben van een ideale oma en opa die alle tijd voor hun kleinkinderen hebben.

Als ik zie dat ik boos, geïrriteerd ben als mijn man andere zaken voor laat gaan zoals kerk activiteiten in plaats van tijd besteden aan zijn kleinkinderen dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat hij het gewoonweg niet aankan om meer tijd te besteden met hun, maar gesteld is op rust en privacy. Ik stel mijzelf ten doel te stoppen met irritaties en boosheid naar hem en een en gelijk met leven te staan.

Als ik irritaties en boosheid ervaar bij het ruiken van een dranklucht bij mijn echtgenoot dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het ruiken van drank associaties oproept van vroeger wanneer mijn vader dronken thuiskwam terwijl dit zelden gebeurt bij mijn echtgenoot. Ik stel mijzelf ten doel om stabiel te communiceren met hem en hem te wijzen op het risico om met drank op auto te rijden.

Als ik irritatie en boosheid ervaar wanneer mijn echtgenoot kerkelijk bijeenkomsten bijwoont dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het gaan naar de kerk en het vieren van religieuze feesten hem plezier,rust en een goed gevoel geeft. Ik stel mijzelf ten doel te stoppen met het veroordelen van zijn kerkactiviteiten en een en gelijk met leven te staan.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

