dag 222 Mijn relatie met de kleur rood

rodejasNa het luisteren van onderstaande interviews, die ik graag aanbeveel, beschrijf ik hier mijn relatie met de kleur rood.

https://eqafe.com/p/colour-resonance-journeys-into-the-afterlife-part-67
https://eqafe.com/p/how-you-see-colours-the-metaphysical-secrets-of-imagination-part-47

Ik draag nooit rood, vroeger zei ik altijd dat het me niet stond omdat ik mijn haar met henna rood kleurde. Nu ik dit al geruime tijd niet meer doe en mijn haar zo goed als grijs is geworden gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar andere kleuren.
Er kwam een herinnering bij me op van een foto van mijzelf toen ik een jaar of zes was. Ik sta bij een vijver de eendjes brood te geven en heb een rood jasje aan met een hoedje van een rode Schotse ruit. Mijn moeder vertelde me dat ik een hekel aan dat hoedje had. Het rode jasje met het hoedje droeg ik alleen op zondag , want het waren mijn zondagse kleren. Eind jaren 50, begin 60 was het voor vele kinderen de gewoonte om doordeweekse – en zondagse kleren te dragen. Mijn broer had ook een jas met een hoedje gekregen en als ik het me herinner was ook hij er niet blij mee.
Rood heb ik wel als kleur in huis, bijvoorbeeld heb ik roodgeruite kussens op de bank liggen.
Vanuit mijn huis zie ik vaak een rode zonsondergang, waar ik een positief gevoel van krijg. Ik vind rood bij anderen vaak leuk staan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een hekel aan rode kleren te hebben voor mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een negatieve energie vast te houden die ontstaan is in mijn kindertijd omdat ik gedwongen werd een rode jas met bijbehorend hoedje te dragen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik de aversie die ik voelde voor het hoedje koppelde aan het rode jasje en daarom een hekel aan rode kleren heb gekregen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een hekel aan zondagen te hebben omdat ik als kind opgedirkt met zondagse kleren, waar ik netjes op moest zijn, met mijn ouders in het bos moet wandelen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een positieve energie te ervaren als ik een rode zonsondergang zie waarbij ik mijzelf verlies in die energie.

Als ik zie dat ik een negatieve emotie voel van afkeer van rode kleren, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de afkeer voortkomt vanuit mijn kindertijd waarin ik gedwongen werd een rode jas met hoedje te dragen.

Als ik zie dat ik een positief gevoel krijg bij een rode zonsondergang, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik me verlies in de positieve energie die ik creëer.
Ik stel mijzelf ten doel te onderzoeken of er nog meer factoren zijn die gevoelens/emoties oproepen bij de kleur rood.

Ik realiseer me dat mijn voor- en afkeuren van kleuren wisselen met het modebeeld waardoor ik mij laat beïnvloeden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te laten beïnvloeden door het modebeeld dat wordt gegeven waarin ik mijzelf manipuleer door kleuren te gaan dragen die ik anders niet draag.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

