dag 221 Met een schone lei een blog schrijven

schone leiVorige week had ik een chat met mijn buddy en sprak met haar over mijn beweegredenen van het schrijven van mijn blogs. Ik kwam er achter dat er nog steeds een intentie is om te schrijven voor anderen, en dat dit gebaseerd is op verwachtingen van anderen en angsten die hieraan ten grondslag liggen. Ik merk dat ik vaak ronddool in mijn geest, zoekende naar de juiste woorden en zinnen in plaats van te staan als de expressie van mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik niet schrijf voor mijzelf maar voor anderen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat de reden waarom ik blogs schrijf is om zo mijzelf uit te drukken en zo tot leven tot komen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat mijn startpunt in het schrijven van blogs niet overeenkomt met het doel van mijn schrijven als uitdrukking van mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te hebben een blog te schrijven omdat ik verwachtingen heb hoe anderen dit zullen lezen en zullen antwoorden.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren hoe ik met een schone lei kan beginnen waarin ik voor mijzelf schrijf om hierin mijn proces te bewandelen van mijn 7-jarige reis.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik mijzelf blokkeer door te vertoeven in achterliggende gedachten/emoties/gevoelens over hoe deze blog er uit zou moeten zien.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat anderen schrijven vanuit hun expressie en dat het voor mij onmogelijk is om dit te doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het me niet zal lukken om te schrijven zonder verwachtingen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn fouten te maken bij het schrijven van mijn blogs.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik mijzelf vergelijk met anderen en hierin anderen beter vindt schrijven en mijzelf dus waardeer als onwaardig en hierin mijzelf afscheid van mij en anderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat als ik een blog schrijf ik om de hete brei draai en hierin dus niet effectief zal zijn en dat mijn reis naar leven niet zal lukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik zo graag succesvol wil zijn in het schrijven als toekomstbeeld waarin ik dus niet ‘hier’ ben  waarin ik alleen maar participeer in gedachten en mijzelf volledig blokkeer om vrij te zijn in mijn schrijven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik de perfecte blog wil schrijven, waarin ik totaal over het hoofd zie dat het niet daarom gaat maar gewoonweg kan onderzoeken en beschrijven wat er in mijn geest omgaat als gedachten, gevoelens, emoties, ideeën en meningen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik een idee heb hoe het zal zijn om met een schone lei een blog te schrijven, waarin de woorden vanzelf komen en ik geen moeite hoef te doen om de juiste letters te schrijven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te zijn dat ik mijzelf geen richting kan geven en zonder verwachtingen en angsten een blog te schrijven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos en teleurgesteld te zijn dat het me zoveel moeite kost een blog te schrijven omdat ik denk steeds te vervallen in patronen van vergelijkingen en verwachtingen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik niet kan leren om te schrijven maar voortdurend zal worstelen met het zoeken naar onderwerpen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te schrijven om aan andermans verwachtingen te voldoen, waarvan ik niet weet wat die verwachtingen zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een hekel te hebben aan het schrijven van blogs omdat ik er lang mee bezig ben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het schrijven van blogs zonde van mijn tijd is, waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben dat andere zaken rondom het huishouden belangrijker zijn dan mijn 7-jarige reis naar leven.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een polariteit te verkeren van enerzijds te denken dat het schrijven van blogs belangrijk is en anderzijds andere zaken voor te laten gaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben jaloers te zijn op mensen die een goed onderbouwde blog schrijven waarin alle aspecten die relevant zijn worden benoemd en waarbij ik het prettig vind om ze te lezen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gehaast en ongeduldig te zijn bij het schrijven van mijn blogs om er zodoende snel mee klaar te zijn en mezelf klaar te maken voor iets anders.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben opgelucht te zijn als als ik de knop “publiceren” heb ingetoetst alsof er een zware taak is gedaan.

Als ik zie dat er angst, ongeduld, boosheid, jaloezie naar anderen, verwachtingspatronen zijn wanneer ik een blog wil schrijven dan stop ik en adem.

Ik realiseer me dan al mijn ideeën en meningen over mijzelf mij blokkeren om mijn 7-jarige reis te beschrijven.
Ik stel mijzelf ten doel wanneer ik start met het schrijven van een blog mijzelf te stabiliseren door middel van mijn adem, iedere gedachte, gevoel, emotie, idee of mening te onderzoeken in zelfeerlijkheid en mijzelf hiervoor te vergeven en te corrigeren.

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

