dag 219 Ik ben stik jaloers op succesvolle vrouwen

hsfile_58820Onlangs las ik wat getuigenissen van vrouwen die beschrijven hoe je als vrouw succesvol bent en kan zijn in business. Ze hadden het onderwerp goed bestudeerd en door zelfonderzoek hun meningen, ideeën, geloofsovertuigingen, emoties begrepen die een succes in de weg staan om als vrouw een business te starten die ook nog een grote bijdrage zal leveren aan de ontwikkeling en groei van de mensheid, waarin talenten tot hun grootste potentiaal ontplooid kunnen worden. Ik bemerkte bij mijzelf een jaloezie opkomen en probeer er achter te komen hoe deze constructie in mijn geest plaatsvindt en zich heeft vastgezet in de loop van mijn leven.

Ik ben nooit ambitieus geweest en zag ambitieuze mensen als egoïsten die alleen maar voor hun eigen gewin gingen, ten koste van anderen. Ik kon me nooit vinden in enige studie/beroepskeuze en deed er ook niet veel onderzoek naar, als er iets voorbijkwam wat me wel interessant leek, zag ik later wel een reden om er toch niet voor te gaan.
Mijn vader was een horecaexploiteur en kon daar redelijk geld mee verdienen maar het idee om in die branche terecht te komen met als voorbeeld excessief drankgebruik en nachtbraken trok mij niet aan. Mijn beide grootvaders waren ook zakenmensen maar ik zag vooral grote problemen waar zij mee moesten dealen en hierdoor zette ik het idee vast dat business een mannending was en dat mijn taak vooral die van huisvrouw was met eventueel een baantje ernaast om wat extra’s te verdien. En zo geschiedde het, ik werd secretaresse en was tevreden met een “ondergeschikte” rol voor mannen die wel in staat waren zich te ontwikkelen tot hun vermogen. Ik hield me later vooral bezig met het spirituele onderzoek van mezelf waar werd gepropageerd dat vrouwen zijn geschapen om de man en kinderen te ondersteunen, dus liet ik het daarbij en was tevreden met de rol die ik speelde. Niet dat ik het zorgen voor echtgenoot en kinderen nu als een onbelangrijke taak zie, maar hierbij heb ik mijn voornaamste doel in dit leven omschreven en geleefd als voor anderen ondersteunend, dienstbaar en zorgend en mijzelf opzij gezet als onbelangrijk en inferieur. Dus ben ik precies in de voetsporen getreden van mijn moeder, grootmoeders enz.
Nu ik dus lees hoe andere vrouwen zelfverantwoording nemen voor hun leven, hun potentie erkennen om als menselijk wezen gelijk te staan, zichzelf een weg voorbereiden van financiële onafhankelijkheid en daarbij ook nog een bijdrage leven aan de zelfwaarde van henzelf en andere mensen in deze wereld komt er jaloezie naar boven en verdriet dat ik niet heb bereikt.

Dan komt er ook nog een andere factor naar boven die ik onder ogen krijg en dat is leeftijd. Vanaf het moment dat ik gestopt ben met werken en dat is nu zo’n 8 jaar geleden heb ik voor mezelf uitgemaakt dat ik niet meer zou werken, alsof ik mezelf heb opgegeven en de rest van mijn leven wel zou uitzitten met wat huishouden en hobby’s. Om zo maar een beetje door te hobbelen tot mijn leven eindigt, met als gedachte vanuit een spiritueel geloof dat mijn volgend leven wellicht anders en beter zou zijn dan dit.
Sinds mijn deelname aan het Desteni I Process ga ik zo langzamerhand de patronen en systemen ontdekken en ik ga beetje bij beetje zien hoe ik mezelf saboteer en limiteer en waarom ik niet mijn volle potentie kan bereiken en als ik me dan vergelijk met jongere vrouwen die wel de doelstelling hebben om het beste uit zichzelf te halen voor zichzelf en anderen zie ik dat er verdriet, teleurstelling en spijt naar boven komt.

Zo zie ik hoe gedachten, gevoelens, ideeën, meningen, ideeën en overtuigingen mij hebben gevormd tot wat ik nu ben die ik ga ontmaskeren door zelfvergeving en zelfcorrectie.

Zie ook gratis on-line cursus met buddy!
http://lite.desteniiprocess.com

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 219 Ik ben stik jaloers op succesvolle vrouwen

  1. Miranda de Haas zegt:

    “ik ga beetje bij beetje zien hoe ik mezelf saboteer en limiteer en waarom ik niet mijn volle potentie kan bereiken “… GO GO GO!

Geef een reactie

