dag 216 De dierenwereld en de verantwoordelijkheid voor elkaar, zelfvergevingen

face yourselfIk vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik als mijzelf en de mensheid geen verantwoording neem voor de armoede, het misbruik  en lijden van mens, dier en plant.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het voldoende is om mij om mijzelf, mijn familie, mijn huis, mijn werk, mijn geld te bekommeren zonder me af te vragen hoe het met de rest van de mensheid gesteld is die in armoede en ellende leven en alle beelden, berichtgevingen van honger en misbruik te negeren en te onderukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik door te geloven in een goede god, een oppermachtig wezen en het geloof in karma ik niets hoef te doen aan de ellende, armoede en lijden in deze wereld.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat door positief denken de wereld vanzelf zal veranderen in een betere en dat dit uiteindelijk een positief effect zal hebben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat door positief te denken, ik als het ware mijn emoties ten opzichte van het misbruik van de aarde en alle levende wezens onderdruk en deze opsla in mijn lichaam als energie wat mijn lichaam opvreet en laat verouderen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat door positief te denken ik negatieve gedachten creëer als polariteit en deze vervolgens negeer dus onderdruk.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij niet als één en gelijk te staan met alle levende wezens op aarde.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat de machthebbers zoals overheid wel zorgen voor de rest van de mensheid door financiële hulp te bieden zonder daadwerkelijk te onderzoeken of die hulp ook werkelijk wordt verkregen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik graag de berichtgevingen van de media geloof dat alle arme landen corrupt zijn en dat zij eerst zelf hun zaakjes moeten regelen om een fatsoenlijk leven te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de arme landen zoals de derdewereldlanden door de rijke westerse landen eeuwenlang zijn geplunderd, onderdrukt, gekoloniseerd, in slavernij hebben geleefd en zelfs nu nog schulden betalen voor hun “bevrijding” van het westen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik geld heb gestort op de rekening van “goede doelen” om zo mijn schuldgevoel af te kopen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik me laat sturen door een geest bewustzijnssysteem, overgeërfde patronen, meningen, ideeën, gedachten, gevoelens en emoties en daardoor geen verantwoording heb genomen voor mijn medemens.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat karma het antwoord in op het lijden van een mens, zonder me te realiseren dat wij dit als mensheid zelf hebben gecreëerd door onderdrukking en slavernij toe te staan en nu niet voor de gevolgen willen instaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de geschiedenislessen die ik op school heb gehad een hersenspoeling zijn waarin de elite als overwinnaars en helden worden gepresenteerd en dat ik dit voor waar heb aangenomen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat de rijke eerste wereldlanden hun kapitaal hebben verworden door ordinair een landje in te pikken en dat deze landen nu vandaag de dag nog steeds kampen met een economische achterstand waar geen voedsel, water en onderwijs bestaat.

Als ik zie dat ik positieve gedachtes heb en mij wil verschuilen voor de ellende, misbruik, armoede van mijn medemens dat stop ik en adem. Ik realiseer me dat er nog veel ideeën, meningen bestaan in mijn geest die ik nog moet vergeven. Ik stel mij zelf ten doel het wereldsysteem beter te begrijpen door mijzelf te onderwijzen zodat ik zie en begrijp wat hier werkelijk op deze wereld aan de gang is.

Ik stel mijzelf ten doel te staan als één en gelijk met alle mensen, dieren en planten in en als mijn adem om zo een wereld te creëren waarin ieder wezen een leven krijgt wat waard is om geleefd te worden.

 

Positive thinking is bullshit

Positive thinking – Law of attraction – It is all brainwashing!

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 216 De dierenwereld en de verantwoordelijkheid voor elkaar, zelfvergevingen

  1. “Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik geld heb gestort op de rekening van “goede doelen” om zo mijn schuldgevoel af te kopen.” Klopt deze wel?

Geef een reactie

