dag 215 De dierenwereld en de verantwoordelijkheid voor elkaar

poesMijn buurmeisje vertelde me dat ze klein poesje had gevonden toen ze de hond uitliet, ze liet hem aan me zien en het was een hulpeloos, pasgeboren diertje. Ik vroeg wat ze hem te eten gaf en ze zei dat ze had geprobeerd hem wat melk te geven. Ik vertelde dat ik het vermoeden had dat een van de poezen hier juist bevallen was (ze stond bij mij op de nominatie om te steriliseren, maar ik kon het me deze maand financieel niet permitteren). De poes was in de buurt en ik suggereerde om te proberen de kleine bij haar te laten drinken. We hielden het poesje bij een van haar tepels maar de kleine maakte geen aanstalten. Wat toen gebeurde, ontroerde me sterk, ze nam de kleine in haar bek en bracht haar een stukje verder naar haar nestje in de wijngaard.

Ik werd door deze aanblik emotioneel en kreeg tranen in mijn ogen en bedacht mezelf waarom kunnen wij als mensheid niet zo voor elkaar zorgen? Waarom al die ongelijkheid en lijden? Sinds ik de cursus bij Desteni doe en veel artikelen heb gelezen en interviews heb gehoord weet ik het antwoord: het zijn al onze ideeën, meningen, gedachten, gevoelens en emoties die ons ervan afhouden. We zijn als mensheid zo druk met ons eigen leven in de weer dat we er niet op komen om ons om anderen te bekommeren. Door ons geloof in een hogere macht of god, en daar behoort positief denken ook toe, denken we dat we niet voor de ander hoeven te zorgen. En vooral het begrip karma laat ons de ogen sluiten voor wat er om ons heen gebeurt, de honger, de dorst, het misbruik van kinderen, dieren, kortom al het lijden in deze wereld.
Als je naar de dierenwereld kijkt zie je dat zij niet belemmerd worden door hun geest maar gewoon “hier” op het moment fysiek aanwezig zijn en de hulp bieden die nodig is en dus de verantwoording nemen voor elkaar.

Zelf ben ik mijn hele leven eigenlijk ook alleen met mezelf bezig geweest, met mijn familie, mijn huis, mijn werk, ik deed wat spirituele cursussen om mezelf het gevoel te geven dat ik iets goeds deed in de wereld, maar echt weten wat er gebeurde in deze wereld ontbrak. Het was ook wel lekker rustig om je ogen te sluiten en je te richten op de positieve kant van het leven, de ellende te verdringen door het ver weg te stoppen, om het eigenlijk te onderdrukken als emotie. Ook stortte ik af en toe wat geld op een rekening voor een goed doel, even het schuldgevoel afkopen om vervolgens weer door te gaan met het “normale” leven. Inmiddels weten de meesten onder ons dat al het geld dat op de goede doelen wordt gestort vaak helemaal niet aankomt op de plaats van bestemming maar ergens in de boekzak verdwijnt van de organisatoren.

Ik ben er achter dat de enige manier is onszelf aan te pakken in de zin van zelfeerlijkheid / zelfvergeving / zelfcorrectie om met een gezond verstand zonder al die emotionele ballast te kunnen zien wat we kunnen doen en welke oplossingen we kunnen bieden om als één en gelijk te staan met ieder mens, dier en plant op deze aarde.

Zelfvergevingen/correcties volgen.

Vergezel ons op de reis naar leven met gratis on-line cursus en buddy: http://lite.desteniiprocess.com

dip_lite_wood_plank

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

