dag 211 Meegaan met herinneringen als afleiding

internetVanmorgen was ik iemands blog aan het lezen en kwam er een herinnering naar boven van een persoon waar ik lang geleden een relatie mee had gehad. Ik stopte met het lezen van de blog en ging zijn naam opzoeken op Facebook. Ik kon hem niet vinden en toen kwam er een andere gedachte op, gerelateerd aan de vorige en zo ging ik profielen bekijken van mensen die wel op Facebook zaten. Al deze acties namen zo’n 20 minuten in beslag en toen ik zag dat dit totaal niet bijdroeg aan hetgeen waar ik mee bezig was, namelijk het lezen van blogs stopte dit.

Ik zie deze afleidingen vaak gebeuren: ik ben ergens mee bezig, een zekere verantwoordelijkheid die ik op me heb genomen het lezen van blogs van andere Destonians om zo ook meer inzicht in mijn eigen proces van zelfvergeving en dan komt er iets van verveling op in mijn geest. Bij het schrijven van blogs zie ik hetzelfde patroon.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik me tijdens het lezen van blogs van anderen af laat leiden door gedachten, die er vervolgens voor zorgen dat ik andere websites ga bezoeken en verloren ben op het internet.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik bij het schrijven van mijn blogs afleiding zoek in het tussendoor kijken op Facebook en mail.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te verzinken in gedachten (lol ik typte verzieken) en hierin mee te gaan en er pas minuten later achter te komen dat ik met iets anders bezig was.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik tijdens het schrijven van een blog afleiding zoek op andere websites om niet de confrontatie met mijzelf als zijnde mijn patronen, meningen en ideeën aan te gaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik eigenlijk geen zin heb om blogs te schrijven of te lezen maar liever een beetje ronddool op het internet op zoek naar vermaak en afleiding.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/te realiseren dat ik liever niet hier ben maar elders en te verdwijnen in mijn geest.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik door mezelf af te leiden op het internet de makkelijke weg kies en niet de tijd en ruimte inneem om mijzelf te onderzoeken, te vergeven en corrigeren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te voelen om mezelf te onderzoeken omdat ik niet onder ogen wil zien wat er allemaal in mij verborgen is en laat het dus liever zijn voor wat het is.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat mijn geest slim is om mij steeds op allerlei zijwegen en omwegen te zetten zodat ik mijzelf niet onder ogen hoef te komen en dus geen stap verder kom in het proces wat ik ben aangegaan.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteld te zijn in mijzelf om te zien dat ik niet het zelf gewaarzijn heb om hier nu te zijn, mijn blog te schrijven of een blog af te lezen en steeds mijn gedachten volg.

Als ik zie dat ik afdwaal in gedachten bij het lezen of schrijven van een blog, of bij het bekijken van een documentaire die dient als zelfeducatie, of als ik al op een andere website ben beland, dan stop ik en adem.
Ik realiseer me dat deze versnippering een stagnatie van mijn proces is en ik hierin niet efficient te werk ga.
Ik realiseer me dat ik niet hier ben en dus in afscheiding van mezelf ben in mijn geest.

Ik stel mijzelf ten doel, geduldig mijzelf aan de hand te nemen en terug te sturen naar hetgeen waar ik mee bezig was, totdat ik stabiel ben om mezelf bij een taak te houden.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

