dag 209 Lethargie in mij

lethargyOnlangs heb ik de interviews beluisterd van Eqafe over lethargie en hierbij kreeg ik een herinnering van een periode in mijn leven. Dit vond plaats toen ik een jaar gestopt was met werken buitenshuis omdat dit in verband met een koopsubsidie aantrekkelijk was. Er was geen drive in mij om ergens toe te komen zonder mijn werk buitenshuis. Als de kinderen naar school waren sliep ik tot de middag en deed alleen het hoognodige. Ik voelde me moe en zwaar, fysiek en psychisch en kon me bijna nergens toe zetten. Als ik er nu op terug kijk lijkt het alsof er geen prikkels van buitenaf waren zoals naar het werk gaan. Ik had het gevoel dat de dag te lang was om door te komen en dat ik te weinig te doen had.

Nu ik luisterde naar de interviews over lethargie zag ik dat er weer een zwaar gevoel over me heen kwam en ik viel zelfs in slaap bij het luisteren, zodat ik opnieuw moest luisteren. Ik blijk dus veel vaker in lethargie te verzinken dan ik me realiseerde. Een ander punt is dat er een neiging is om lethargie te bestrijden door er tegen te vechten. Hierbij ga ik in een beweging en werkzaamheden zoeken om uit deze staat te komen, wat ik dus doe is lethargie onderdrukken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben vele keren in mijn leven in lethargie te verzinken zonder dit te beseffen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat als ik niet door de buitenwereld geprikkeld word door bijvoorbeeld werk of plichten in lethargie te verzinken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben lethargie te bestrijden door dit gevoel van zwaarheid, moeheid en slaap te negeren en mezelf voort te bewegen door activiteiten te zoeken.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien als ik ga liggen en wil luisteren naar een interview door lethargie bevangen te worden en in slaap te vallen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een hekel aan mezelf te hebben als ik me in een lethargische toestand bevind.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me te ergeren aan anderen als ik zie dat ze lethargisch zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben lethargie niet te accepteren, te vergeven en te corrigeren maar het te vervangen door stress en spanning.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een patroon te hebben gekopieerd van een lethargische ouder die niet uit deze toestand kan komen en urenlang wachtte tot hij in beweging komt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/te realiseren dat ik lethargie toeschrijf aan fysieke moeheid in plaats van een emotie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik op een moment dat lethargie ontstaat me hieraan over te geven en in slaap te vallen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf toe te staan lethargisch te zijn.

Als ik zie dat ik lethargisch word of ben, bijvoorbeeld als ik naar een interview luister, dan stop ik en adem. Ik spreek hardop zelfvergeving uit en voorkom door mijn adem om in slaap te vallen of sta op en begin een activiteit.  Ik stel mijzelf ten doel lethargie te stoppen in mijzelf en te kijken of er nog irritaties zijn naar anderen zodat ik mijzelf opnieuw kan vergeven.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op dag 209 Lethargie in mij

Geef een reactie

