dag 208 Herkenning van een familie-eigenschap

overredenMijn zus logeert een poosje bij ons met haar zoon en ik zie dat dit een interessante manier is om de familiepatronen in mijzelf te herkennen die ik als kind gekopieerd heb. Mijn vader had altijd de dominante rol in ons gezin en vele eigenschappen hebben wij, kinderen gekopieerd. Ik zag bijvoorbeeld heel duidelijk dat er een manier van spreken is bij een familielid en bij mijzelf die ik als irritant ervaar, waarbij er een opgejaagd gevoel in mijn borststreek gevoeld wordt en de neiging is om mij af te wenden en niet meer te kunnen luisteren. Ik ervaar het als dominant, betweterig en als poging om interessant en intelligent over te komen bij de ander. Er is een andere klank in de stem waarin nadruk wordt gelegd op bepaalde woorden en de uitdrukking in de ogen verandert hierbij.

Ik wil mijn communicatie met anderen veranderen en een gelijkwaardige gesprekspartner zijn en mij door middel van zelfvergeving en zelfcorrectie stabiliseren op dit punt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mij te irriteren aan een bepaalde manier van spreken, waarin ik heb ontdekt dit zelf ook te doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/realiseren dat ik net als een familielid een bepaalde manier van spreken heb die bij mij een opgejaagd gevoel in mijn borststreek teweeg brengt en waarin ik de neiging heb me af te wenden en niet meer kan luisteren.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat mijn manier van spreken hetzelfde klinkt als mijn vader, namelijk dominant en betweterig en dat ik hierbij probeer interessant en intelligent over te komen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik de neiging heb woorden te benadrukken waarin de uitdrukking in mijn ogen verandert en ik op die manier aandacht wil krijgen van mijn omgeving.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben met mijn stemgeluid en gezichtsuitdrukking mijn omgeving te domineren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien dat ik met mijn stemgeluid en gezichtsuitdrukking mijn omgeving domineer en hierdoor probeer macht uit te oefenen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben macht te willen uitoefenen op mijn omgeving om mijzelf sterker en zekerder te voelen om hierdoor mijn eigen onzekerheid te verbergen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik door mijn manier van spreken aandacht vraag van mijn omgeving omdat ik mijzelf geen aandacht geef.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben aandacht, waardering en respect van mijn omgeving te zoeken met mijn manier van spreken waarin ik niet heb gezien dat ik mijzelf aandacht, waardering en respect heb ontzegd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben met mijn stem en gezichtsuitdrukking anderen te willen overtuigen van mijn gelijk, om gelijk te krijgen voor mijn ideeën, meningen, geloofssystemen, zaken die ik niet onderzocht maar als waar heb aangenomen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gelijk te willen krijgen in plaats van gelijk te zijn aan iedereen.

Als ik zie dat ik mijn stem verhef of een ander die zijn stem verheft, en mijn gezichtsuitdrukking verander om gelijk te krijgen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik geen gelijk hoef te krijgen maar gelijk kan staan met een ander persoon. Ik stel mijzelf ten doel mijzelf te corrigeren en te vergeven tot ik één en gelijk met de ander ben.

Als ik zie dat ik bij de ander een overtuigingskracht zie in zijn/haar spreken die irritaties bij mij oproept, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de irritaties die dit bij mij teweeg brengt ontstaan omdat dit patroon nog steeds in mij aanwezig is.
Ik stel mijzelf ten doel een gelijkwaardige gesprekspartner te zijn.

Ik stel mijzelf ten doel de gewoontes, patronen en eigenschappen die ik heb gekopieerd van mijn ouders en voorouders als een geest bewustzijnssyteem en die ik nog niet gewaar ben verder te beschrijven, te vergeven en te corrigeren.

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

