dag 206 Ik plaats iemand als mij in mijzelf – zelfcorrecties

mirrorDeze blog is een vervolg op blog 205

Als ik zie dat ik op het punt sta een leugen(tje)  te vertellen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat mijn angst me weerhoudt soms de waarheid te spreken en in zelfeerlijkheid te spreken. Ik stel mijzelf ten doel mij gewaar te zijn van mijn spreken in zelfoprechtheid en mijn angsten te vergeven.

Als ik zie dat ik in een patroon zit van kopieergedrag dat ik me ooit eigen heb gemaakt door anderen zoals mijn ouders en omgeving en dit als een voorbeeld heb genomen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik nog veel patronen uit mijn jeugd en latere leeftijd aan het leven ben. Ik stel mijzelf ten doel mijn gekopieerde gedrag punt voor punt te vergeven en te corrigeren.

Als ik zie dat ik leef vanuit mijn ego en niet datgene doe wat het beste is voor iedereen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik niet altijd gewaar ben van mijn ego en dan handel uit zelfbelang. Ik stel mijzelf ten doel steeds te kijken wat het beste is voor iedereen.

Als ik zie dat er een geloof is van een hogere macht die kan bepalen hoe ik mijn leven leid en hoe mijn leven zal verlopen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik de enige ben die verantwoordelijk is voor mijn leven en ik stel mijzelf ten doel mijn verantwoording hiervoor te nemen.

Als ik zie dat ik kinderen kwets/macht uitoefen/bang maak omdat ik handel vanuit mijn eigen gekwetstheid / machtsmisbruik  / bangmakerij door mijn ouders, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik me door mijn onwetendheid en emoties laat sturen en door meningen / ideeën / religie / fatsoensnormen anderen mijn wil op leg. Ik stel mijzelf ten doel hieraan richting te geven door mijzelf een en gelijk te stellen met kinderen.

Als ik zie dat ik mijn gedrag verander naar anderen om hiermee een goede indruk achter te laten door mijzelf anders te presenteren dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik alleen hier hoef te zijn in mijn adem en mij niet anders hoef voor te doen om hiermee een positieve indruk achter te laten. Ik stel mijzelf ten doel te zijn wie ik werkelijk ben.

Als me iets vervelends is overkomen en er is een neiging in een vorm van zelfmedelijden mijn verhaal te doen bij iemand, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat aandacht vragen voor mijn problemen in zelfmedelijden de zaken niet verandert. Ik stel mijzelf ten doel verantwoordelijk te zijn voor mijn problemen en zaken te bepreken met mensen die mij kunnen helpen omdat ze ervaring hebben en mij punten kunnen laten zien die ik niet zag.

Als er maar een vorm van dreigement is in mijn spreken of denken, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ieder dreigement gebaseerd is op angst om iets te verliezen. Ik stel mijzelf ten doel mijn angsten te durven zien en deze te vergeven en corrigeren.

Als er een neiging is anderen te verraden, al is het maar om iets over een ander te vertellen waarvan ik van mening ben dat diegene het beter anders had kunnen doen. Dan stop ik en adem. Ik stel mijzelf ten doel iedere vorm van verraad te stoppen.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

