dag 201 Mijn dieet aanpassen ter voorkoming/bestrijding artrose

artroseAl voor de tweede maal zag ik een artikel waarin beschreven wordt dat artrose een voedselallergie blijkt te zijn, die voortkomt uit ontstekingen. Voorbeelden van voedsel waar mensen allergisch voor zijn is suiker, witmeelproducten, fructosestroop, transvet en chocolade, maar ook nachtschadegroenten zoals aubergine, aardappel, tomaat, paprika en rode peper. Daar ik sinds enige tijd lichte artrose klachten heb in mijn rechter duim en knieën, die verergeren bij belasting wil ik mezelf binnenkort laten testen op voedselallergieen. Er is slechts een dokter in de omgeving die over meetapparatuur beschikt en de wachttijd is lang.

De nadelen van suiker en tarwe zijn wetenschappelijk al bewezen en die heb ik grotendeels beperkt, maar nu wil ik suiker en tarwe geheel stoppen om te kijken of dit mijn lichaam ondersteunt. Volgens mijn bloedgroep dieet dien ik tomaten te vermijden en ik wil gaan kijken hoe het is om te stoppen met alle nachtschade groenten. Met tarwe ben ik al grotendeels gestopt en heb dit vervangen door af en toe speltbrood of speltpasta te eten.

Ook zegt het artikel dat Omega 3 ontstekingsremmend werkt en hiermee wil ik gaan starten.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat mijn lichaam mijn tempel is en dat ik gedurende mijn leven niet de signalen heb opgepakt die gegeven zijn als ik voedsel tot mij nam dat mijn lichaam niet ondersteunt.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te zien/begrijpen/realiseren zoete, suiker bevattende voedingsmiddelen te gebruiken die schadelijk zijn voor mijn lichaam.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik mezelf kan troosten wanneer ik emotioneel ben door suiker bevattende producten tot me te nemen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik lange tijd in mijn leven tarweproducten heb gegeten die mijn lichaam niet ondersteunen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik alles maar kan eten zonder dat dit schade kan aanrichten aan mijn lichaam.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat mijn lichaam zo sterk is en dat ik alles kan eten wat ik lekker vind.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben allerlei voedingsvoorschriften te hebben gevolgd, zoals ayurveda, koolhydraatarm, vetarm, zonder naar het effect te kijken dat dit op mijn lichaam had.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn geest te laten domineren over mijn lichaam door in mijn gedachten, gevoelen, emoties, ideeën en meningen te zijn.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik pas veranderingen in mijn dieet aanbreng nadat mijn lichaam gebreken/ziektes vertoont.

Als er een neiging bestaat tarwe/suiker/nachtschade groenten te eten dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik dit dieet gedurende een langere periode moet volhouden voordat ik kan zeggen dat het resultaat hiervan in mijn lichaam opgemerkt kan worden.

Ik stel mijzelf ten doel mijzelf te laten testen op allergieën en Omega-3 te gaan innemen.

 

 

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op dag 201 Mijn dieet aanpassen ter voorkoming/bestrijding artrose

  1. een veertiger zegt:

    Wat ik mijzelf niet had gerealiseerd toen ik een krappe maand terug besloot om glutenvrij te eten om mijn lichaam te ontlasten, is dat gluten veel meer omvat dan alleen tarwe/graan. De aardappels/rijst/maïs/peulvruchten/ sperziebonen/snijbonen/tuinbonen, die ik gewoon nog at, bevatten ook gluten. Nu ik dit uit mijn dieet heb geschrapt voelt het zo veel rustiger in mijn lichaam. Het begon al bij het ontbijt dat uit rijst en maïs vlokken met noten bestond, ik had een paar uur nodig om dit te verwerken en voelde mij absoluut niet goed. Ik heb momenteel veel aan paleo recepten en ontbijt nu met niet al te zoet fruit en een paleo muffin. De recepten zijn echt een feestje en het dwong mij om weer eens wat anders te koken/maken dan ik gewent was.

  2. marjajourney zegt:

    Dank voor je antwoord Sylvia. Ja dat is ook iets om te overwegen, ik las zojuist op het Desteni-forum de antwoorden op iemands vraag over een glutenallergie. Aangezien mijn kleindochters melkeiwit en eiwit intolerantie hebben, ben ik wat terughoudend om nog meer veranderingen aan te brengen, maar ik eet sowieso bijna geen rijst, mais en peulvruchten en met deze zomerse temperaturen staat er vooral groente uit de moestuin en vis/vlees op tafel.

Geef een reactie

