dag 199 Vertrouwen stellen in de medische wereld?

doctor Vorige week ben ik met mijn kleindochter in het ziekenhuis geweest voor een onderzoek (nasofaryngoscopie) naar aanleiding van een vastgestelde slaapapneu. Dit omdat zij ’s nachts met open mond slaapt en vaak snurkt. De conclusie van de arts was dat haar neusamandel een afsluiting veroorzaakt van 80/90% en dat zij hiervoor geopereerd moet worden binnen afzienbare tijd. Ik besloot om eens op het internet te zoeken naar alternatieven en na lang zoeken kwam ik op een artikel dat kritiek leverde op het verwijderen van de amandelen, de schrijfster had er totaal geen baat bij ondervonden, zelfs meer last gekregen. Zij stelt dat de amandelen een vitaal deel zijn van het immuun systeem en antilichamen produceren die luchtweginfecties neutraliseren. In de jaren 70/80 werden er veel operaties verricht om amandelen te verwijderen, buisjes in de oren te plaatsen, waaronder ook mijn kinderen. Ik volgde dit advies klakkeloos op met het idee dat de dokter het wel zou weten. Ook de vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen ondergingen dergelijke behandelingen. (In Nederland worden jaarlijks ruim 40.000 (adeno)tonsillectomieën (chirurgische verwijdering van keelamandelen) en 30.000 adenotomieën (chirurgische verwijdering van neusamandelen uitgevoerd (bron: NIVEL)

Zelf heb ik een blindearm- en galblaasoperatie ondergaan en ook dit staat vandaag de dag ter discussie. De consequenties worden tot vandaag de dag nog niet door de doktoren erkend. Ik ben van mening dat ieder orgaan in ons lichaam een functie heeft en dat er vaak (te) makkelijk iets wordt verwijderd uit ons lichaam. Jarenlang dacht men dat de appendix geen functie had maar reeds tientallen jaren is bekend dat de appendix lymfocyten bevat, en dus een rol speelt in het immuunsysteem. Een nieuwe studie heeft nu een andere mogelijke functie getest: de appendix als ‘schuilkelder’ voor nuttige darmbacteriën.
Wat de galblaas betreft vond ik het volgende: gal wordt gebruikt voor het verteren van vet. De galblaas is alleen opslagruimte. De aanmaak van gal vindt plaats in de lever. Via het galwegsysteem wordt de galvloeistof (de ‘gal’) naar de galblaas vervoerd. Daar wordt het gal iets ingedikt. Zolang er geen gal nodig is voor de vertering van het (vetrijke) voedsel, blijft de gal opgeslagen in de galblaas.

Zoals uit bovenstaande blijkt, zijn er zowel door mijn ouders als door mijzelf beslissingen genomen om vitale organen uit mijn lichaam te laten verwijderen zonder dat er enige kanttekening bij geplaatst werd. Ikzelf heb ook in onwetendheid zonder meer de neusamandel bij mijn kinderen laten wegnemen. Ik wil hier niet propageren dat de gehele medische wereld onbetrouwbaar is, maar nader onderzoek voor tot een operatie over te gaan lijkt me erg zinvol.

Zelfvergevingen volgen.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

