dag 198 Identificatie met andermans emoties

bozeEen punt waar ik al langer naar heb gekeken is dat ik me identificeer met andermans emoties. Ik merk als iemand in mijn nabijheid, waar ik een familiaire, hechte band mee heb boos of ontevreden is dat ik probeer dat te veranderen door mijn opmerkingen en gedrag. Er komen eerst gedachten op die een oordeel uitspreken over die persoon, gevolgd door een emotionele reactie mijnerzijds die de persoon nog bozer en ontevredener maken. Dus om mijzelf richting te geven in zulke situatie schrijf ik de de volgende zelfvergevingen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een persoon in mijn omgeving waar ik een hechte band mee heb te veroordelen om zijn emotie van boosheid en ontevredenheid.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in gedachtes te participeren van “waarom is hij/zij zo boos en ontevreden?” en waarin ik mezelf identificeer met hun emotie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mee te gaan in de emotie van een ander, waarin ik diegene wil veranderen door opmerkingen te plaatsen en zelf een emotie van afwijzing te creëren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben de ander die een emotie heeft van boosheid en ontevredenheid af te wijzen waarin ik niet als een en gelijk met de ander te sta.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me te identificeren met de emotie van een ander van boosheid en ontevredenheid waarin ik zelf boos en ontevreden word.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een ander zijn omgeving vergiftigt met zijn emoties van boosheid en ontevredenheid waarin ik mijzelf vergeef niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren zelf mijn omgeving te vergiftigen door in een reactie te gaan, in gedachten, woorden en in daden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik verantwoording moet nemen voor een andermans emoties waarin ik niet heb gezien dat ik voor mijn emoties verantwoording moet nemen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik een ander kan veranderen door deze in een reactie van boosheid en teleurstelling aan te spreken terwijl ik alleen mijzelf kan veranderen door zelfvergeving en zelfcorrectie.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik de ander kan helpen als ik stabiel ben en mijzelf ondersteun door mij gewaar te zijn van mijn adem.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben verdrietig te worden als iemand uit mijn omgeving boos en ontevreden is omdat ik de wens heb dat de ander blij en tevreden is.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat de ander angstig is en onzeker wat te maken heeft met het niet hebben van een stabiele, onafhankelijke, financiële situatie.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn dat bijna alle problemen die mensen hebben met geld te maken hebben.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik meer zou kunnen doen voor de ander dan ik nu doe en dat de ander dan niet meer boos en ontevreden is waarin ik niet heb gezien dat ieder zelf verantwoordelijk is voor zijn gedachten, gevoelens en emoties.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben me schuldig te voelen als iemand van mijn familie boos en ontevreden is omdat ik denk dat diegene een product is van mijzelf en dat ik te allen tijde verantwoordelijk ben voor haar/zijn geluk.

Als ik zie dat ik ik meega/mij identificeer met andermans emoties, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat de ander niet gebaat is met mijn reactie vanuit emotie maar dat ik hem/haar alleen kan helpen door stabiel te zijn. Ik stel mijzelf ten doel iedere keer dat deze situatie zich voordoet hardop snelvergeving uit te spreken en mij te ondersteunen door mijn adem en zo de identificaties los te laten om een en gelijk met de ander te zijn.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op dag 198 Identificatie met andermans emoties

  1. “Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat een ander zijn omgeving vergiftigt met zijn emoties van boosheid en ontevredenheid waarin ik mijzelf vergeef niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren zelf mijn omgeving te vergiftigen door in een reactie te gaan, in gedachten, woorden en in daden.”

    Mooi, het vergiftigen van de omgeving.
    Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb mijn lichaam als mijn leefomgeving te vergiftigen met mijn emoties als reactie op mijn eigen gedachten die ik als oordelen aanmaak over wat ik om mij heen zie wat weer een projectie is van een oordeel op mezelf.

  2. marjajourney zegt:

    Ja dat is een sterke aanvulling, bedankt Ingrid.

  3. Je had het zelf al neergeschreven als het vergiftigen van je omgeving Marjo 😉 al bedoelde je misschien in eerste instantie iets anders hiermee. Dat is zo mooi aan het zien in de woorden.

Geef een reactie

