dag 197 Mijn leven volgens principes – 6e principe

writingHierbij beschrijf ik een van de principes zoals genoemd op dag 187.

Beseffen dat wie ik ben in gedachte, woord en daad mezelf niet alleen beïnvloedt – maar ook anderen en dus met Zelfverantwoordelijkheid in gedachte, woord en daad – neem ik de verantwoordelijkheid voor mezelf en dus mijn relaties om Zelfgewaar te zijn in elk moment en op een dusdanige manier te leven die het beste is voor mij en zo ook anderen.

Realising that who I am in thought, word and deed affects not only myself – but others as well and so with Self Responsibility in thought, word and deed – I take responsibility for myself and so my relationships to be Self Aware in every moment  and live in such a way that is best for me and so others as well .

Sinds iets langer dan een jaar ben ik met het proces bezig van Desteni. In de tussentijd heb ik al een en ander gezien van het effect van Zelfverantwoordelijkheid in gedachte, woord en daad. Mijn relatie met mijn echtgenoot was tot voor kort voor mij een uitzichtloze situatie, waarvan ik dacht dat dit te wijten was aan zijn ziekte. Ieder gesprek tussen ons leidde tot een conflict en ik was me niet gewaar van mijn aandeel hierin. Hoewel ik wel schreef hierover in mij blogs leek er niets te veranderen, omdat ik mezelf nog steeds slachtoffer voelde  van de situatie die opgebouwd was in onze jarenlange relatie. Totdat ik door de hulp van andere Destonians echt verantwoordelijkheid nam voor onze relatie en dit veranderde alles. Ik zag dat alle conflicten die wij hadden alles te maken hadden met mijn reacties naar hem, in gedachten, woord en daad. Ik werd me gewaar dat ikzelf steeds het conflict uitlokte door niet te zien wat het beste was voor ons. Sommige onderwerpen waren niet bespreekbaar en waren ook helemaal niet nodig om met hem te bespreken, het was meer een egotrip van luister nou eens wat ik allemaal weet en lees en hierin zag ik dat dit hem alleen maar verwarde en boos maakte.
Ik kan niet zeggen dat ik er nu helemaal ben, want er zijn nog steeds aanvaringen en die ontstaan omdat ik me dan niet gewaar ben van mezelf en reageer vanuit mijn geest.

 

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben het principe van Zelfverantwoordelijkheid in gedachte woord en daad nog niet tot zijn volle potentieel verwezenlijkt te hebben, waarin ik mezelf vergeef niet toegestaan en aanvaard te hebben ieder moment van de dag hier te zijn en in gewaarzijn te leven wat het beste is voor mij en anderen.”

Ik realiseer me dat de instrumenten die beschikbaar zijn ook daadwerkelijk in mijn leven zijn toe te passen en effect hebben op mijzelf en mijn relaties en het beste zijn voor mijzelf  en iedereen.

Ik stel mezelf ten doel dit principe uit te breiden naar iedere relatie om mij heen om zo te kunnen leven in Zelfverantwoordelijkheid in gedachte, woord en daad.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

