dag 196 De poes gesteriliseerd en geaborteerd

poesAl eerder had ik over de poezen geschreven die hier buiten leven, 2 poezen en wat katers. Een van de poezen (die hier overigens door een onbekend gedumpt is) is ongeveer 2 maanden geleden bevallen achter een muurtje van onze tuin en dagelijks bracht ik haar eten of kwam ze naar ons, haar nestje verlatend om wat te eten en te drinken. Ik telde zo’n 4 à 5 kittens, allemaal lapjes dus de kans was groot dat het vrouwtjes waren. Op een dag stond moederpoes met een kitten in haar bek voor de deur en ik liet haar binnen. Ik liep direct naar de plek waar ze zich had bevonden en zag dat de rest van de kittens verdwenen waren. Wat er precies gebeurt is is nog steeds de vraag. Mijn kleindochter noemde de kleine Chancy, erg toepasselijk. Afijn ik heb de moeder en kind in huis genomen, maar moeder wilde wel af en toe naar buiten, ze vertrouwde haar kitten volledig aan ons toe. Nu bleek ze weer zwanger te zijn, ze werd ook erg chagrijnig van haar kitten die nog steeds drinkt bij haar en natuurlijk erg speels is en haar continu in haar oren en staart bijt. Ik besloot de dierenarts te vragen wanneer ik haar kon laten steriliseren en vertelde dat ze weer zwanger was. De dierenarts zei dat ik haar kon brengen en dat ze de kittens zouden weghalen.
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het me niet kan permitteren om hier nog meer katten te laten rondlopen. Ik voedt er al vier en er lopen nog twee vrouwtjes rond die gesteriliseerd moeten worden.
Dat is vandaag gebeurd en toen ik haar daar zo zag liggen na de operatie werd ik erg verdrietig. Het spijt me heel erg dat ik haar kittens heb weg laten halen, maar ik zag geen andere uitweg. Dit kostte me al € 75 en de kans was groot dat er weer poezen geboren zouden worden.
Ongeveer 3 maanden heb ik op een lijst gestaan voor een gratis sterilisatieprogramma voor de poezen maar ik behoorde niet tot de uitgekozenen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het verkeerd is dat ik de poes heb laten steriliseren en aborteren, omdat ik het de poes niet heb kunnen vragen en ik geen andere uitweg zag.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het zielig is voor de poes dat ik haar kittens heb weg laten halen, omdat ze haar vorige nestje op een kitten na ook al is kwijtgeraakt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden met de poes te hebben dat ik zonder haar te kunnen raadplegen zo’n ingrijpende operatie heb toegestaan, waarbij ik niet weet of ze hier pijn van ervaart.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik het me niet kan permitteren om meer katten te voeden en ik het haar niet kan gunnen om nog een nestje te krijgen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te lang te hebben gewacht met de sterilisatie van de poes omdat ik dacht in een gratis sterilisatieprogramma te komen, wat uiteindelijk niet is gelukt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat de poes al ver in haar zwangerschap was en dat ik toch besloten heb om haar te steriliseren.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te willen weten wat de dierenarts met de weggehaalde kittens heeft gedaan omdat ik me zelf dan helemaal afgrijselijk vind.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet de verantwoording te nemen en angst te voelen voor de abortus van de poes en dit te laten doen door de dierenarts zonder te weten hoe zoiets in zijn werk gaat.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben gedachtes te hebben van hoe groot zouden de kittens zijn geweest en als ze levensvatbaar waren, wat heeft de dierenarts gedaan?

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn precies te vragen aan de dierenarts wat hij met de kittens heeft gedaan als ze levensvatbaar waren.

Als ik zie dat ik verdrietig word om wat ik heb besloten voor de poes betreft zijn sterilisatie en abortus dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat het beter voor de poes was geweest hem te laten steriliseren voordat ze weer zwanger was, maar heb gewacht op een gratis programma. Ik realiseer me dat geld een grote rol heeft gespeeld in mijn late beslissing de poes te laten steriliseren met als consequentie dat ze nu ook geaborteerd is.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien geen geld aan de sterilisatie te willen uitgeven omdat mijn huisgenoten dit zonde van het geld vinden en niet de verantwoording willen nemen voor jonge poesjes.

Ik stel mezelf ten doel de poezen die hier nog rondlopen te laten steriliseren en een gesprek hierover met mijn huisgenoten te beginnen omdat de consequentie van een nieuwe zwangerschap een tuin vol met hongerige poesjes is.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op dag 196 De poes gesteriliseerd en geaborteerd

  1. Marjo super dat je voor de poezen zorgt zoveel als mogelijk is, inclusief de uitdagende beslissingen waar we niet zeker over zijn doordat we (nog?) niet volledig met de dieren kunnen communiceren. Bernard zei eens, dieren weten waar het veilig is en deze moederpoes kwam met haar kitten voor je deur staan.

    • marjajourney zegt:

      Dank je Ingrid, ik moest ook denken aan de blog van jou waarin gevraagd werd aan de poes of ze wel gesteriliseerd wilde worden.

      • Welk blog bedoel je precies?
        Sterilisatie is vaak een benadering van gezond verstand en in dit geval zie ik het als een beslissing van gezond verstand ter preventie van verdere consequenties. Het punt is wellicht de abortus zoals je al schreef en dat je het liever eerder had gedaan maar dat geld hier een rol speelde en je doelstelling is hierin heel praktisch opgesteld ter zelfcorrectie en correctie van de situatie ter preventie van eenzelfde gebeurtenis. Cool. Zo wandelen we het stap voor stap.
        (Je zou aanvullend voor jezelf kunnen zien hoe je tegen abortus in het algemeen aankijkt en of hier nog e.e.a. aan verbonden zit aan gedachte/oordeel, reactie etc.).

  2. marjajourney zegt:

    Je schreef over een consultatie van een dierenfluisteraar die antwoordde dat de poes liever tante wilde zijn dan zelf een nestje te krijgen, als ik het me goed herinner.

    • Ja er staat me ook iets van bij lol, ik kan het gesprek alleen niet meer helemaal hier halen. Hierin had de poes volgens mij al wel een veilig huisje. Ook hier realiseer ik me nu dat er voor de (huis)dieren ook eerst een veilige leefomgeving met voldoende voedsel nodig is voordat er naar dit soort zaken gekeken kan worden samen met het dier en dat ongelimiteerd voortplanten geen oplossing is.

Geef een reactie

