dag 195 Bang om te verdwalen

labyrinthDeze week moet ik iemand begeleiden naar het ziekenhuis hier en ik vroeg nog een keer waar ik precies moest zijn. Bij het woord “ingang” was er al een verkeerd begrip want ik dacht aan de ingang van het gebouw en de ander bedoelde de ingang van het terrein.
Ik zei dat de persoon het niet goed uitlegde en bemerkte een groot ongeduld bij mijzelf om te luisteren naar de aanwijzingen. Later zag ik dat dit ongeduld op angst gebaseerd is, ten eerste ben ik bang in het ziekenhuis te verdwalen en iets niet zal begrijpen als iemand me het uitlegt en ten tweede heb ik al ontelbare malen in mijn leven de weg gevraagd en ben vervolgens verkeerd gereden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in ongeduld te reageren als iemand mij uitlegt hoe te komen op een bepaalde plek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn niet te begrijpen hoe ik op een bepaalde plek moet komen en daarom niet goed te luisteren naar de aanwijzingen die mij worden gegeven.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik door mijn vele ervaringen van verkeerd rijden/lopen bang ben een patroon in mezelf heb opgebouwd om opnieuw te verdwalen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik niet goed naar de instructies kan luisteren omdat ik bang en onzeker ben om een nieuwe route te nemen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn te verdwalen in het ziekenhuis en niet in staat ben de aanwijzingen in het Kroatisch te begrijpen en hierdoor verzeild te raken in allerlei gangen en gebouwen en tenslotte te laat te komen voor het onderzoek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat anderen mij niet goed uit kunnen leggen hoe ik moet lopen op een voor mij onbekende plek.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn in een herhaling te vallen van een eerder gebeurde ervaring waarin ik ruim op tijd vertrokken was maar te laat kwam op een afspraak omdat ik de instructies die ik had gekregen niet goed had opgevolgd.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/begrijpen/realiseren dat ik moeite heb om afstanden in te schatten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben nerveus en opgewonden te worden als ik bemerk dat ik de weg niet goed ken en angstig ben om te laat te komen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn te laat te komen op school omdat daar er een straf op staat.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn te laat thuis te komen omdat mijn vader dan kwaad wordt en mij zonder eten naar bed stuurt.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een gevoel van opluchting te hebben als ik uiteindelijk op de plaats van bestemming ben aangekomen na alle spanningen en angsten.

Als ik zie dat ik angst, nervositeit en spanningen voel om de weg kwijt te raken en te laat te komen, dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat mijn angsten ontstaan zijn als kind omdat er zowel thuis als op school een straf op stond van mijn vader of de docent. Ik stel mijzelf ten doel als ik uitleg krijg over de route die ik moet nemen voor een bestemming die ik niet ken nauwkeurig te luisteren en dit in me op te nemen. Ik stel mijzelf ten doel tijdens de reis mij gewaar te zijn van mijn adem en indien ik verdwaald raak opnieuw iemand te raadplegen.

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

