dag 194 Angst om iemand een gunst te verlenen

personeelGisteren zag ik een reactie bij mezelf toen iemand mij een gunst vroeg. Ik reageerde eerst afstandelijk twijfelend en later defensief, totdat ik merkte dat dit alles onredelijk was en stemde uiteindelijk morrig toe. Later zag ik de gedachte die hieraan ten grondslag ligt, die is dat ik bang ben voor eeuwig en altijd aan de belofte gehouden zal worden die met de gunst te maken heeft. Terwijl mij iets werd gevraagd om een keer te doen, kwamen er allerlei gedachten die scenario’s maakten van een wekelijkse herhaling op deze toezegging.

Een ander punt is dat ik bang ben niet meer aan mijzelf toe te komen door een toezegging. Angst dat ik mezelf moet wegcijferen voor het genot van een ander en een sloof/dienstbode of slaaf ben van een ander.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben in een afstandelijke, twijfelende modus te komen als een ander mij een gunst vraagt en daarna in defensief te reageren wanneer iemand mij vraagt in te springen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben uiteindelijk morrig toegezegd te hebben het toch wel te willen doen wanneer ik zie dat de ander mij een egoïst noemt en ik bang ben om in een ruzie terecht te komen met de ander.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik niet duidelijk heb gecommuniceerd over mijn angst ergens aan vast te zitten maar dat ik hierop defensief reageer.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor eeuwig en altijd aan een verplichting te moeten moeten voldoen, waarin ik bang ben niet aan mezelf toe te komen en een sloof/dienstbode of slaaf te zijn van de ander.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik alleen een slaaf van mijn eigen geest ben geworden door in gedachten/gevoelens en gedachten te participeren en dat de vrijheid van mijzelf gerealiseerd kan worden door één met de adem te zijn en hier te zijn in het gewaarzijn van mijn lichaam.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat als ik iemand een gunst verleen ik dit doe om een ander te pleasen en waarin ik mijzelf als minder/onbelangrijk dus inferieur plaats.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf niet als een en gelijk met de ander te zien, waarin ik mijzelf afscheid van mijzelf.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben alle werk wat ik te doen heb als slavernij te ervaren en te associeren met betaald werk om te overleven.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik in mijn werk of taken voor anderen mezelf kan uitdrukken als leven.

Als iemand mij om een gunst vraagt dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat ik ieder werk, karweitje, taak kan benutten om mijzelf als leven uit te drukken als één en gelijk met het werk en de ander. Ik stel mijzelf ten doel te stoppen met te denken vanuit slavernij maar iedere taak die op mijn pad komt te zien als een mogelijkheid om mijn creativiteit te benutten en zo mijzelf en anderen onvoorwaardelijk support te geven om tot leven te komen.

Graag verwijs ik naar de video van Anna Brix Thomsen over ‘werk” https://www.youtube.com/watch?v=25oyrFDHYc8

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

