dag 191 Te zwaar om in de tuin werken

tuinWe hebben een heleboel plantjes geplant in de tuin, courgettes, komkommers, meloenen, tomaten, sla, snijbiet, zoete aardappelen, uien, knoflook, kolen en kruiden.
’s Ochtends geef ik de moestuin en bloemen water en ik bemerkte een grote weerstand toen ik al het onkruid zag. Ik heb een halfuurtje gewerkt en mijn lichaam, vooral mijn rug begon pijn te doen. Ik zag dat er een backchat ontstond in mijn geest van hoe kan ik ooit mijn tuin vrij houden van onkruid? Dit is niet leuk meer, het is veel te veel werk en dat bukken houd ik niet lang vol. Uiteindelijk eindigde het in mopperen en schelden in de geest en ben ik naar binnen gegaan om binnenshuis werkzaamheden op te pakken.

Ik wil mezelf richting geven door vroeger met mijn werkzaamheden te beginnen en niet eerst koffie te zetten en mijn laptop te pakken want de hitte is al snel ondraaglijk en dit geeft extra vermoeidheid aan mijn werk.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben bij het werk in de tuin pijnlijke ongemakken van mijn lichaam te ervaren en daardoor in mijn geest te verkeren door te mopperen en te schelden op het werk wat gedaan moet worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te laat de tuin in te gaan en eerst koffie te drinken, achter mij laptop plaats te nemen en zo al snel door de hitte belemmerd te worden om mijn werk te doen.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben wel de vruchten te willen plukken van de moestuin maar niet het werk hiervoor te willen doen.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik lang in de tuin kan werken zonder daarvan ongemakken te bemerken terwijl dit tuinwerk nieuw voor mij is en mijn lichaam niet gewend is aan de bewegingen die nodig zijn voor het werk.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben backchat te hebben door de hitte en ongemakken van mijn lichaam als, het is te veel, mijn rug doet pijn, ik kan niet zoveel bukken, ik ben het werk niet gewend, waarom moet ik dit allemaal doen?

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben een afkeer te voelen voor de harde aarde met haar onkruid en te denken dat ik een andere tuin met zachte aarde en zonder onkruid wil.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik liever binnen werk doe dan buiten, omdat ik dan geen last van mijn lichamelijk ongemak ondervind.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/realiseren/begrijpen dat ik een perfecte moestuin wil zonder ervaring/programmering/kennis en waarin ik mijn tuin vergelijk met anderen die hier geboren en getogen zijn.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te luisteren naar mijn lichaam maar in mijn geest te bestaan hetgeen me meer inspanning kost.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet aan praktische oplossingen te denken zoals een krukje te pakken en het onkruid te verwijderen.

Als ik zie dat ik kreun en steun bij het werken in de tuin dan stop ik en adem. Ik realiseer me dat als ik dagelijks een uur doorwerk op een vroeg tijdstip er een behoorlijke hoeveelheid gedaan kan worden. Ik stel mezelf ten doel naar praktische mogelijkheden te kijken, zoals een krukje gebruiken zodat mijn rug niet overbelast wordt en mezelf niet uit te putten. Ik stel mezelf ten doel vroeger met mijn werk te beginnen en de koelte van de ochtend te gebruiken.

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

