dag 189 Mijn leven volgens principes: 1e principe

changevervolg dag 188: Mijn leven volgens principes  – Mijn beginselverklaring

1e Principe: Mijn beste kunnen/potentieel, realiseren en leven.

Het eerste principe betekent voor mij dat ik alle verantwoording neem voor mijn eigen leven, dat wil zeggen ik ben degene die verantwoordelijk is voor al mijn daden en reacties. Reacties zoals gedachten, gevoelens, emoties en ideeën die ik vroeger toeschreef aan andere personen die mij triggeren en patronen zoals ik ze heb gekopieerd van mijn ouders en voorouders, maar ook door andere informatie zoals deze tot mij komt in de vorm van media, reclame, normen en waarden zoals ze in de wereld bestaan. Ik onderzoek mijn gedrag door naar mezelf en de wereld te kijken zodat ik het verwrongen beeld kan corrigeren en kan leren te vertrouwen op mijzelf.

Mijn beste kunnen, realiseren en te leven laat mij kijken wat er zoal gebeurt in de wereld, dus werkelijk te zien hoe de wereld eruit ziet zoals we deze gecreëerd hebben. Als ik niet eerst werkelijk zie hoe de wereld in elkaar zit is het ook niet mogelijk om hierin enige verandering te brengen. Dus begin ik met leren zien zonder oordeel te hebben in positieve of negatieve zin, maar te durven kijken wat hier in wezen aan de hand is.

Vervolgens zie ik in me mezelf waar ik een reactie heb op wat ik zie in de wereld – een emotie (negatieve energetische ervaring) of een gevoel (positieve energetische ervaring). Ik weet dat emoties en gevoelens voortkomen uit een gedachte in mij dus een oordeel als interpretatie van wat ik zie, hoor, ervaar enzovoort; echter vaak ben ik me niet gewaar of zelfs maar bewust van de gedachten in mij maar bemerk ik wel de emoties en gevoelens die in mij opkomen. Deze ga ik mezelf vergeven en vervolgens corrigeren. Van hieruit zie ik in mezelf of ik een gedachte kan waarnemen en of ik zie waardoor deze gedachte getriggerd wordt. En ook hierop pas ik weer zelfvergeving en zelfcorrectie toe. Net zolang totdat het stil wordt in mij en ik vrij ben van reacties, gedachten, ervaringen – vrij van een oordeel binnenin mezelf. Pas dan zal ik werkelijk zien.

Op het moment ben ik me meestal niet gewaar van mijn lichaam als één met de adem, het zijn periodes dat ik me herinner dit te doen.

Om mezelf te ondersteunen en zelfverantwoordelijkheid te nemen in het proces van zelfverandering in en tot het realiseren en leven van mijn beste kunnen begin ik hier met zelfvergevingen op waar ik zie dat ik dit principe nog niet leef zoals ik zou willen:

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben niet als mijn beste kunnen/potentieel te leven en te realiseren.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik vaak denk aan de tools die beschikbaar zijn om te leven als mijn beste kunnen maar dat ik ze niet toepas.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren dat ik eraan denk me gewaar te zijn van mijn adem, adem in/adem uit, maar dan binnen de kortst mogelijk tijd weer in mijn hoofd te zitten.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik nog steeds volgens mijn voorgeprogrammeerde geest leef zoals ik dit al lange tijd heb gedaan en het principe om volgens mijn beste kunnen niet leef en realiseer.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik ongeduldig ben naar mezelf waarin ik naar beste kunnen leef en realiseer, waarin ik mezelf vergeef niet toegestaan en aanvaard te hebben dat de geest onmogelijk in een korte tijd gedeprogrammeerd kan worden en dat het proces stap voor stap genomen moet worden.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik mezelf vergelijk met andere Destonians die dit proces al vele jaren volgen, waarin ik zie dat ik mezelf in een inferieure positie plaats en hierin mezelf  als leven tekort doe.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken in grote stappen snel klaar, terwijl het principe van naar beste kunnen leven en realiseren, oftewel mijn beste potentieel te leven en realiseren een levenslang principe is.

Ik vergeef mijzelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien/begrijpen/realiseren welk misbruik de aarde en haar bewoners wordt aangedaan omdat ik de situatie vaak te overdonderend vind en dus ook niet kan bijdragen als mijn beste potentieel.

Ik vergeef mijzelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn ego nog vaak voorop te stellen omdat ik me hier niet gewaar van ben en niet het leven te dienen naar mijn beste kunnen/potentieel.

Ik realiseer me dat de eerste stap die ik moet nemen om mijn beste potentieel te leven begint met mijn echtgenoot, kinderen en kleinkinderen en zo mijn gewaar zijn uit te breiden naar ieder levend schepsel hier op aarde in de toepassing van zelfvergeving, zelfcorrectie en zelfeerlijkheid om één en gelijk te zijn.

Ik realiseer me dat ik geduldig moet zijn met mijzelf, mij niet te vergelijken met andere Destonians, maar hen als voorbeeld te nemen, van hen te leren door hun blogs te lezen en dit toe te passen.

Ik stel mezelf ten doel mijn proces stap voor stap te vervolgen om mijn beste potentieel te leven en te realiseren om een bijdrage te leveren aan gelijkheid voor alle levende wezens op aarde.

 

 

 

 

 

 

Over marjajourney

OVER MIJN BLOG in deze procesblog beschrijf ik gedachten, gevoelens en emoties die niet van mij zijn, zij zijn slechts een systeem van de mind en niet wie ik werkelijk ben. Door middel van adem, zelfoprechtheid , zelfvergeving en zelfverantwoording, stop ik met het voeden van het mindsysteem in elk moment, om zo te kunnen realiseren wie ik werkelijk ben.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

